torsdag 31 maj 2012

Träna med kettlebells - den där Marianne

Ni är flera som frågat vad jag kör för kettlebellworkouts och om jag kan ge tips. Jag skulle vilja säga att jag är ett omoget blåbär i jämförelse med den kunskap som de riktigt fullfjädrade kettlebellgudinnorna besitter. Jag har läst bloggar, övningstips, instruktioner och framför allt tittat på videos för att lära mig träna med kettlebells. Skaderisken är något man inte ska ta lätt på så jag har lagt ned tid på att försöka göra rätt. Men eftersom jag ägnat mig åt många andra träningsformer så har jag inte alls stor erfarenhet.



En dam som har det är däremot Marianne Kane som driver en sajt med gratis träningsvideor som heter Myomytv.com (som många av er tipsat om tidigare, tack!) Här finns allt från nybörjartips till avancerade övningar, recept, tutorials, ett forum och massor med kettlebellpass att köra! Här tycker jag definitivt ni ska kika in.

Jag har gjort det alldeles för sällan märker jag, men var finner man tid till alla dessa fantastiska kvinnor (och män) som driver bloggar och hemsidor om kost och träning, min att läsa-lista är proppfull! Men nu har jag ju mina vackra kulor hemma och det är dags att pröva ny akrobatik. Ikväll? Kanske ikväll!

3 kommentarer:

  1. Tycker du är ganska modig som satsar med bellsen hemmavid, jag tycker de verkar så stora... och tunga... och lite läskiga. Starkt jobbat helt enkelt! :)

    SvaraRadera
  2. Gillar att du nämner att skaderisken är stor. Oerhört viktigt med rätt teknik och att man inte åsidosätter säkerheten i träningen. Lycka till med din kb träning!
    Ps tack för kommentaren, nu börjar en tuff träningsperiod och kb tävling i vår :)

    SvaraRadera
  3. Tack för kettlebells-tipset! :)

    SvaraRadera