söndag 27 maj 2012

Done!

7,7 kilometer och det tog ungefär 55 minuter - inklusive kisspaus på café, vattenpaus och diverse gångpass för att kolla kartan och byta podcast ;-)

Hur känns benen? Prima! Fötterna? Toppen förutom ett skavsår ovanpå vänstern. Läste någonstans att man vid barfotalöpning orkar mer eftersom det nya steget spar energi. Och jag måste säga att jag är förvånad att jag i den här värmen orkade springa så långt, och så snabbt så det ändå gick när jag väl sprang!

Jag älskar transportlöpning, särskilt utan krav på prestation eller tid att passa. En helt annan sorts känsla!

Update: Mina fina shorts som ni frågar om kommer ifrån sportkost.se och är av märket MXDC, de hittas här. Jag har storlek M. De är stretchiga. Visst är färgen underbar? Neonorange! Jag har ett par neongula också, kommer väl till pass nu i sommarvärmen. Brukar ha dem med tights under ibland också!

8 kommentarer:

  1. Vilka OTROLIGT snygga shorts! Vad är det för märke?

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående, jeflar vilka snygga shorts!

    SvaraRadera
  3. Skönt att springa i sommarvädret! :) Och att göra det för att transportera sig ökar ju bara motivationen! Då kn man ju inte ge upp halvvägs ;)

    SvaraRadera
  4. Jag såg dig springa idag :)
    Var på den där loppisen på söder, och så sprang någon förbi mig, och innan jag hann inse att det var du hade du redan sprungit förbi... Men det var definitivt du, för tjejen hade precic likadana oranga shorts :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, kul :) Det är första gången en läsare sett mig (och berättat om det..). Precis i slutet av löpturen då alltså, gick och duschade och var på loppisen sen (i andra kläder ;-)

      Radera
  5. Hej tjejen!

    Har precis hittat till din blogg och blir supertaggad. Nu har jag en liten fråga. Jag är lite nyfiken på var man hittar vissa av de där godsakerna du använder. Finns det nåt ställe här på bloggen jag kan hitta inköpsställen?
    Tänker främst på coccosoljan, mandelmjölk, coccosvatten. Vilket jordnötssmör använder du?
    Och vad är silkestofu och var hittar man det?

    Hoppas det inte blev för mycket frågor =)

    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Joggat 4.37 km på 45 min today. Inte för att det säger mig ett smack BUT fy fan vad jag är grym! Har inte sprungit en endaste meter sedan mellanstadiet och det här var min andra runda på 1 vecka. Tack Elbe! Du inspirerar! Och jag har inte stoppat en endaste pralin i truten på 3 dar!

    SvaraRadera
  7. Transportlöpning är kanon! Jag sprang hem från en kompisfika en gång, bytte om där, familjen tog med sig kläderna hem. Det gäller bara att inte fika för mycket! :-)

    SvaraRadera