lördag 12 maj 2012

Inte det minsta nyttigt

Vissa saker som traditionellt ses som onyttiga känns ändå "finare" att kalasa på än andra. Typ mörk choklad. Vispgrädde. Honung. Kaloririkt, javisst - men det finns ju ett mervärde.

Sen finns det andra saker där man liksom inte kommer undan med den där svala och eleganta "idag har jag valt att unna mig"-tonen. Som de chili cheeze-snacks från Burger King jag ätit idag. Ostsmet (typ ost, mjöl, en massa E-nummer gissar jag), chili, frityrsmet and what not. Inte så elegant. Men gott var det.

Sånt som ni kanske behöver att jag delar med mig om ibland :-)

7 kommentarer:

  1. Jag tycker ordet BALANS är väldigt bra: att äta allt men inte alltid. Säger definitivt inte att vi behöver dessa E-nummer, men ibland blir det så och i ditt fall - ingen skada skedd om man slår ut det på en vecka liksom :-) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig helt och hållet. Det är ju sååå gott på Chilli Cheese Balls. Skulle du (mot alla förmodan) vilja göra egna kan jag tipsa om de här recepten: http://kryddburken.se/2008/05/12/chili-cheese-balls-steg-for-steg/
    http://kryddburken.se/2012/03/11/chili-cheese-i-made-it/
    Blir inte riktigt likadant, men väldigt gott och du har stenkoll på vad som är i.
    /Linnea

    SvaraRadera
  3. Hallelullija Moment nästan !!
    Men ibland när man läser alla träningsbloggar #missförstå inte nu för jag älskar dom !!#
    så tror jag ju nästan att ni aldrig faller dit och aldrig någonsin kommer att äta något onyttigt förutom en bit 70 % mörk choklad !
    Jag själv försöker äta nyttigt 6 dagar i veckan men en mumsar dag för annars orkar jag inte vara nyttig 6 dagar jag måste ha något att se fram emot ,är det något fel på mig som aldrig blir kvitt mitt mums sug tex godis , bröd på vitt mjöl och inte keso brööööd.
    Men som sagt jag gillar verkligen din blogg och tycker du verkar supergo tjej och du skriver när du är sugen eller lessen ja ärlig ,men visst jag förstår att du inte väljer att lämna ut allt ,men du undrade ju förrut om vad vi läsare vill just läsa ,så ja precis som nu ,även om du råkar var tex onyttig någon gång eller vad lill kotten kanske hittar på för bus! :) jag är själv 4 barnsmamma så jag gillar blandning av allt !!
    Så tack för en superduperblogg och trevlig Lördag på dig !!! och din familj förstås ,Mr var det va :)
    kram från en hängiven läsare // jess

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vilken gullig kommentar, made my day KRAM

      Radera
  4. Alltså, jag är en firm believer av att äta det man är sugen på, det påverkar inte formen nämnvärt (om man inte bikinitoppar, winkwink) så länge man äter långsamt och verkligen NJUTER av varje tugga och slutar äta när det inte är 100% njutning längre - jag tror det är nyttigt för själen.

    (men sen är det iofs göttigt att bara frossa loss ibland också, är det inte det som kallas kolhydratsladdning? ;-D)

    SvaraRadera
  5. Man måste unna sig lite gott ibland! Jag unnar mig lite för mkt gott, inte precis så att jag äter massa godis, utan snarare att jag äter lite för mycket vanlig (nyttig) mat, som man också får extra kilon av. Har du ngr tips på hur man tänker inte unna sig mycket för ofta? Tack för en bra peppblogg!

    SvaraRadera