måndag 28 maj 2012

Dagens kost

Frukost: Äggröra på en gula och två vitor + mjölk. Smoothie på färska jordgubbar, silkestofu + sojamjölk + lite stevia (sjukt god!).Grönt te, kaffe med mjölk.

Lunch: Köttfärssås med zucchinispagetti, körsbärstomater, ärtor, lite olivolja.

Mellis: Kaffe med mjölk. Keso med lite skivad banan.

Middag: Köttfärssås med proteinpasta (hittade i frysen!). Babyspenat, pumpafrön, vinäger, tacosås.

Tankar: Liten energidipp innan mellisen. Just där är det rackarns viktigt att tima maten har jag märkt! Energiprocenten har jag lagt om: 40% fett och 20% kolisar istället för 30/30. Blir så naturligt och funkar bra! Om man bara kunde kranka upp det där proteinet till 50% men det är toksvårt, jag vet.

6 kommentarer:

  1. Smart att öka fettet och dra ner på kolhydraterna! Jag tror det blir en bättre mättnadskänsla så också?

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt med proteinet. Jag har vägt och registrerat i en vecka nu och det är svårt....

    SvaraRadera
  3. Hejsan! vart iu affären hittar du denna prisade silkestufo som du hedrar?? Vore spännande att testa
    Mvh
    LindaK

    SvaraRadera
  4. Mycket kvarg, ägg och makrill!
    Kör på en proteindrick efter fruk, lunch och middag Charlotte pirrelis fit and smart 1g Kolhydrat per portion! Caffe latte är gudomlig!
    Mvh
    LindaK

    SvaraRadera
  5. Hehe, jo, det är dundersvårt att komma så högt i protein! I alla fall genom mat.

    Jag försöker just nu landa på 35/15/50 (P/K/F) och det är inte alltid så lätt som man kan tro heller.. Särskilt inte om man är vad vid betydligt mer fett än så *flinar* Och när jag inte får i mig fettet så blir det automatiskt (eller på grund av suget/hungern? Hehe) att jag landar på mycket högre kolhydratsmängd än jag tänkt.
    Äh.. så svårt. Funderar på att sluta hålla koll igen. Mår bättre då ;)

    SvaraRadera
  6. LindaK: även jag gillar Perellis! :D Har bara testat chokladen iofs, men den får mycket bra betyg :)
    Synd med allt annat gojs i bara som jag helst försöker undvika..

    SvaraRadera