fredag 25 maj 2012

Dagens kost

Frukost: Smoothie på björnbär, en halv banan, lättmjölk (två tetror vi måste göra slut på ;), en skopa vaniljprotein, åt ett gäng mandlar till, grönt te

Pre-workout: BCAA (aminosyror)

Lunch: Köttfärssås, paprika, purjolök, tomat, avokado mosad med kvarg

Mellis: Färdig kesomellis minus frukten i locket

Middag: Köttfärsbiff, sallad på melon, fetaost, jordgubbar, babyspenat, vit balsamvinäger

Kväll: En stor kopp grönt te med mjölk

Under dagen: Massor av vatten, två koppar kaffe med liite mjölk.

Tankar: Måste ta vitaminer och kanske omega-3 imorgon. Inte hungrig, inte sugen. Perfekt dag!

3 kommentarer:

  1. Mjölk förtar den antioxidativa effekten av grönt te och kakao, även viss mängd i kaffe :) Lite synd, för ja kan inte dricka nått av de där utan mjölk. Även den fettförbrännande effekten av grönt te minskas av mjölk, mjölk är evil

    SvaraRadera
  2. Vill bara påpeka att min sambo nästan avled av chock när jag (obotliga sömntutan) skuttade upp 7.30 imorse (jag går aldrig upp innan 10 på helgen annars...) och hoppade i löparshortsen för att sticka ut och springa. Lite sömndrucket mumlade han; "- är det den där smaljeansens fel?" Haha! Heja oss!

    SvaraRadera
  3. Jag måste verkligen få fråga: blir du inte trött i huvudet av att äta så lite kolhydrater? Jag har provat att äta kolhydratlågt lite då och då, men jag tycker att blodsockret kryper så långt ner ibland att jag nästan blir rädd. Så då måste jag ändå kuta in på närmaste ICA och köpa en brödbit eller banan. Speciellt på förmiddagarna och efter måltider.

    SvaraRadera