måndag 28 maj 2012

Bikini bootcamp dag 4 av 28: Business as usual



Måndag och jobb, härligt! Säger vi med småbarn ;-)

Dagens frukost blir tvådelad: eftersom jag gick upp kvart över sex var jag tvungen att äta kring sju (äggröra) men eftersom jag tänker träna 11 vill jag egentligen äta närmare 09. Lösningen? En smoothie (färska jordgubbar, frysta hallon, silkestofu och sojamjölk) får följa med till jobbet som komplement. I muggen har jag mitt gröna te. Lär mig långsamt att dricka utan mjölk...

P.S. Shit, tänker fortfarande på att jag sprang nästan 8km igår i de där totalplatta skorna, det var grymt. Och känslan var så fin också. Ska kanske satsa mer på att springa riktigt långa sträckor med det där upplägget, "håhå nu är jag lite trött, då går jag en stund, [springa springa] o nu tar vi en vattenpaus här på caféet, [springa springa]" :-)

5 kommentarer:

  1. vet ej vad du dricker för sorts grönt te och vad du har för kriterier, men mitt tips är grönt mild vanlij-te från friggs. sjukt gott! även utan mjölk.

    SvaraRadera
  2. Det är härligt att få såna kickar av träningen :) Jag har faktiskt fått en sån - tack vare dig! Har sparat ner ditt cirkelpass med kettlebell och tokjobbigt är det ju. Härligt! Har satt ihop ett eget nu med andra muskelgrupper i fokus. Kan jag köra varannan dag på dessa eller blir det för mycket för kroppen? Passen blir ju inte så långa, men jag hör viloklockorna ringa i öronen. En vilodag kanske?

    SvaraRadera
  3. Grönt chai är väldigt gott, speciellt det från Clipper.

    Grymt sök löpningen kändes så bra! :)

    SvaraRadera
  4. Bra ide med tvådelad frukost för att både få energi till morgonens aktiviteter samt till träningen.
    Det är något jag borde testa, för jag har själv erfarit det där when-to-eat-before-workout-dilemmat.
    Tack för tipset!

    Ha en bra måndag :)

    SvaraRadera