fredag 25 maj 2012

Shellac, nötpill och kaos deluxe


Var och gjorde Shellac idag. En tjej som heter Shaheen och håller till inne i butiken Aksara på Vasagatan, dit tycker jag ni ska gå, prisvärt! 275 pix inklusive en minimani också. Trevligt förutom att mitt ena nagelband gick sönder och blödde ned hela stället typ ;-) Nu har jag naglar som håller för många kettlebellswingar!

Jag har även tränat hårt mentalt idag. Ojoj vad jag tränat.

Då jag satt med händerna på en liten kudde och latade mig var Mr på väg till förskolan men fick akuta förhinder. Och ringde och messade båda mina telefoner, som jag hade med mig, men inte hörde jag det...

Då han till slut fick tag på mig så skämdes jag förstås som en hund, klockan var nästan 16.30 och kotten ohämtad medan min stackars kille försökt den senaste halvtimme att lösa det hela - åh nej! Jag högg en kesomellis på 7-eleven och vinkade in närmsta taxi. Det är min bästa lösning på det mesta här i livet typ, ta en taxi. Det var bara det att taxin hann köra ned i en tunnel och så var det stopp. Hur dum får man vara, tar en taxi i rusningstid? Kunde inte hoppa ur i tunneln utan fick vackert vänta tills vi kunde köra runt hörnet, betala en stor slant och ta t-banan. Där satt jag, sen och stressad, sjukt kissnödig och pillade bort de sockrade fruktbitarna ur blandningen i locket så att jag kunde äta bara nötterna. Där snackar vi fokus ;-) Men det blev liksom som någon symbol för min mentala styrka just då. Val man gör bejbs!

Sen lyckades Mr ändå hämta kotten vid 16.50 (detta kaos utspelade sig alltså under 20 futtiga minuter...) och jag gick och kissade på ett äckligt alkisställe. Och köpte rosor och melon på ICA istället för pioner och melon på Hötorget. Och jag glömde grillkolen så vi fick steka, men middagen blev rackarns god ändå. OCH jag har varit ute på PW nu på kvällen. Tack för ordet!

4 kommentarer:

  1. Kan du inte skriva mer utförligt hur din dagliga träning kommer gå till, eller bör jag bara ta med det du tidigare skrivit och visa upp för dem på gymmet och hoppas att de kan förklara för mej vad de innebär? :p Jag är ju helt rookie, än så länge bara kommit till punkten pw - check! ;)
    - Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag förstår :) Hm få se om du har tid för 3-4ggr/veckan på gym så kan du köra enligt mitt styrketräningsprogram, titta här: http://smaljeansen.blogspot.se/2011/10/styrketraningsupplagg.html

      Alla övningar kanske du inte fattar men fråga eller googla!

      Annars så vill jag tipsa om detta program: http://stayfittn.blogspot.se/2012/01/traningsprogram-viktminskning.html

      Lycka till!

      Radera
  2. Hey baberiba liksom ;-)

    Kram Perla

    SvaraRadera
  3. Shit, vilken stress du måste känt! Jag är själv en sån där som tycker att komma försent till förskolehämtning hör till verkligt jobbiga saker. Men i ditt fall så fanns det ju egentligen ingenting du kunde råda över. Jag menar, hade du suttit hos läkare till exempel och inte hört mobilen så hade du ju inte stressat så väl? Det är ju sånt som händer liksom. Det var ju inte på ditt ansvar, som jag förstod det, utan det var din Mr som skulle hämta och om det då kaosade sig för honom så är det ju bara att ringa förskolan och förklara, de är ju oftast rätt schyssta :)

    Nåväl. Härligt med minimani och nytt nagellack! (Är det så bra som du tror, månntro?) Skönt att kunna slappna av en liten stund (lugnet före stormen i ditt fall) och jättebra att du faktiskt fick i dig ett mellanmål i stressen! *tummen upp*

    SvaraRadera