fredag 11 maj 2012

Fredagsfemman


Ny kategori! Några grejer jag tycker ni ska checka i helgen helt enkelt. Hoppas ni gillar, puss!
 
1. Plus testar barfotaskor!   Intressant. Vad tycker ni, var det ett objektivt och korrekt utfört test?



2. En väckarklocka som också är en hantel! Du måste göra 30 reps innan den slutar (förslagsvis 15 per arm?) Jag har inte lyckats lura ut vad den väger...



3. Trogen läsare vet att jag har en stark romantiserad bild av 80-talets karriärskvinnor à la Working Girl som kickar av sig de höga klackarna under skrivbordet vid dagens slut och powerwalkar hem i sina snygga sneakers. Så ska jag också börja göra, på måndag : ) Och varför inte i de självklara 80-talsdojorna; Nike Air Max. Gärna i färger som matchar bloggen hihi!




Eller kanske i "det är vår och jag har nya sneakers"-vitt. Dessa med en tvist, de har en miniminitouch av rosa i sig. Fiiiint.

4. Och när vi ändå är inne på det tycker jag vi ska träna till den här i helgen.



5. Jag är sugen på att testa det här passet: "Food baby HIIT workout". Gud så jag fnissade då jag såg namnet! Vet ni vad en food baby är? Då man ätit så mycket att det ser ut som mer än mat i magen...

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig fredagsblandning.. Jag återkommer när jag har mer tid, nu stundar morgonträning.
    God fredag och helg!

    SvaraRadera
  2. Gör det där passet några gånger, det tar riktigt bra - Cassey som leder det har en sån härlig energi också! :)

    SvaraRadera
  3. Åh den där väckarklockshanteln hade jag hivat ut genom fönstret med mitt morgonhumör!
    Tycker PLUS granskning av bf-skor var bra. Visst skulle det kunna vara mer utförsligt, mer grävnade, längre osv. Men för att bara vara ett inslag på PLUS så tyckte jag det var helt okej! Bildligt och talande. I slutändan är det löpstilen det handlar om, inte så mycket vad man har eller inte har på fötterna, men bfskor kan vara en skjuts mot rätt löpsteg, men som programmet visade, inte en självklarhet.
    9 to 5 och Dolly är ett stående inslag i mitt liv på alla sätt och vis och så ofta det går. :)
    och 80talet har en speciell plats i hjärtat!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera