söndag 27 maj 2012

Dagens kost

Frukost: Lättkvarg + mjölk, mandlar, pumpafrön, russin, te. Ett kokt ägg. Kaffe med mjölk.

Lunch: (glömde matlådan, tusan! Som innehåll köttfärssås och sallad) Köpte på en liten ICA: en liten burk keso (orkade inte hela), en liten banan, en handfull naturella cashewnötter OCH - en low carb protein shake av smaken cookies and cream. Såg den i hyllan och vet att en kompis pratat om den, blev såå nyfiken. God, artificiell och sötsliskig. Och ändå god ;-)

Middag: Köttfärssås med zucchinipasta, plommontomater, ärtor

Kvällsmål: Lättkvarg mixat med fryst mango och lite stevia, jordgubbar till

Tankar: Slirigt idag men jag höll mig på banan. Lite småsugen/hungrig nu på kvällen, tänker lite på att jag gärna skulle tryckt i mig ett gäng ostmackor typ :) Men imorgon är det måndag och det är just därför det är guld att börja på en fredag. Mitten av veckan (=imorgon) då man oftast vacklar till första gången, vill man inte ha på en helg.

3 kommentarer:

  1. Kära Elbe

    Vill börja med att säga att du ta mig fan har den bästa och roligaste träningsbloggen out there. Att man kan vara en ball brud och samtidigt ha ett stort tränings/ och kostintresse inspirerar mig, det är ju så jag vill vara! :)
    Har skrattat högt åt flera av dina inlägg, proteinkakan som blev lädersula är priceless.

    Jag har alltid tränat mycket, men varit lite "safe". Men nu jävlar har du fått mig in bland de RIKTIGA skivstängerna (så van att bodypumpa att jag inte ens tänker längre) Självsäker som jag kände mig la jag på 15 kg och tänkte köra benböj. Dock är det en stor skillnad på bodypump-skivstänger och skivstänger i gymet som jag inte riktigt hajade. Den vägde. Jättemycket. Att de dessutom var placerade långt över vad min korta fysik kunde få ner med axlarna gjorde att jag krampaktigt svingade ner den med ren vilja på något kruxigt sätt. Knäböj gick okej, men sen tyckte jag att det var en bra idé att sänka stöden, så jag la på stången på ena stödet och drog ut spärren på den andra. Den rusade ner i nolläget med ett högt BAM!!! Och jag var typ fast, stod och höll i spärren och darrade med benen och andra sidan var så högt nu och ingen jävla jämvikt för att jag ska kunna göra nånting. Tog ungefär 10 sekunder innan en snäll grabb kom till min undsättning och lyfte ned den av mig. Det fnissades en del åt min okunskap.

    Kontentan? Idag lärde jag mig nånting nytt, i vilken ordning man bör göra saker när man härjar bland the big guys inne i testosteronrummet. CHECK. Om jag kommer gå dit igen? Typ imorgon. :) Nu ska resultaten fram, inget jävla bodypumpande mer!

    SvaraRadera
  2. Smart, det där med att börja på en fredag :)
    Hoppas kommande vecka går lika bra!

    SvaraRadera
  3. Har vacklat hela helgen så idag blir det en hel dags fasta så man förhoppningsvis kommer back on track! :)

    SvaraRadera