onsdag 30 maj 2012

Delmål och belöningar


Jag förbereder treats åt mig själv som belöning och motivation allt igenom formtoppningen. Nä inte av ätbar sort ;-)

Nästa vecka ska jag fira att vi kommit halvvägs med en ansiktsbehandling på lunchen (om jag inte sköter mig avbokar jag, promise!) Fick en bra deal, 250kr för en timme - det brukar dyka upp då och då på Groupon och Let's deal så håll koll om ni kör budgetbeauty.

I slutet behöver jag inte belöna mig - framgången är belöning nog minns jag från förra året! Nåja, kanske en ny bikini - har faktiskt inte köpt en på flera år...

Igår kväll blev det ingen träning (eftersom jag redan kände av halsen), istället passade jag på att pyssla om mig själv hemma i badkaret, ahhh... låg och vältrade mig som en strandad val i säkert en timme. Aspirinmask, kroppsskrubbning och massage av muskler i det varma vattnet. Efteråt oljor på, jag har många små från Weleda, granatäpple är favoriten på grund av doften. I ansiktet använder jag just nu morotsolja!

Då jag badar läser jag sällan (orkar inte med fler böcker som är blöta nedtill...) men lyssnar gärna på radio eller podcast. På senaste har det blivit mycket C/o Hannah & Amanda, har ni lyssnat på dem? Trevligt då jag är på PW också!






8 kommentarer:

  1. åh detta är min tredje sjukdag och jag saknar träningen! Kör också med hemmaspa, allt för att ladda batterierna ;) vilket nagellack är det du har på bilderna? Ser jättefräscht ut! Krya på dig och tack för bästa bloggen! //Emma

    SvaraRadera
  2. Det är sk Shellac som håller i tre veckor typ, jättesmart :-) Skrev om det förra veckan, kolla bakåt.

    SvaraRadera
  3. co och hanna blev jag tipsad om häromdan!
    Treats och delmål är viktigt, något som ger ny energi, lite pepp och energi.

    SvaraRadera
  4. Hemmaspa är en finfin treat!
    Krya på dig, gumman :)

    SvaraRadera
  5. På fredag ska jag till frissan och bli klippt samt färgad i det slitna (sönder tvättade håret) det får bli min belöning för att jag klarat första veckan eller 6 dagarna som det är för mej (startade ju lite senare) men fick en fin belöning redan idag på crossfit träningen jag körde på lunchen, såg mej i speglarna medan jag tränade och tyckte redan att musklernas konturer blivit tydligare och midjan tydligare! Hejja oss tjejer!

    SvaraRadera
  6. Håller med om Hannahs och Amandas podcast. Den är super som promenadsällskap! :)

    SvaraRadera
  7. Jag brukar oxå lyssna på Hanna och Amanda när jag powerwalkar. Dom är bra tycker jag.

    För övrigt är jag oxå krasslig, suger!

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  8. Låter riktigt skönt! :) Bra att kunna belöna sig med något, och framförallt att ha belöningar som inte innebär att man ska äta. Det finns ju annat att unna sig här i livet! Själv ska jag nog unna mig att sola på solarium någon dag, för det var ett par år sedan sist. Det är ju så otroligt skönt och rogivande! :)

    SvaraRadera