onsdag 30 maj 2012

Bikini bootcamp dag 6 av 28: Sjuk!



Näe. Jag är sjuk, halsont och tung i huvudet. Egentligen förstod jag att det skulle komma. Det var flera kollegor som inte var med på NMT:n i förra veckan för att de kände sig krassliga. Jag trodde det var en ursäkt tills ytterligare en kollega gick hem i måndags. Och en till igår... mot sånt hjälper ingen handsprit i världen.

Men ni vet vad jag brukar säga: träningsförbud ger mer tid att fokusera på kosten! Då jag piggnar till ska jag sätta mig och skriva en matplanering och kanske orkar jag slänga in en plåt med kycklingfiléer i ugnen.

Men först ska jag försöka sova lite i soffan, dricka mitt te med massor av riven ingefära och bli sugen på att köpa totalt onödiga prylar från TV-shop ;-)

16 kommentarer:

  1. Det gäller att vara positiv! Är också sjuk idag och tänkte faktisk också planera mitt nya kostprogram, det gäller att hålla motivationen uppe!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. NEJ! KRYA PÅ DEJ!
    Jag har en fråga! Hur orkar du träna så mycket med så lite kostintag?

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen din positiva attityd trots sjukdom! Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Tack alla fina söta!

    Emma: Alltså det låter kanske konstigt, men det känns inte som så lite för mig.. Nu tex, frukosten: en stor klick kvarg urtrörd med mjölk, mandlar och frön, te med mjölk och ett kokt ägg med kaviar = 250 kcals. Och ja blev mätt! Men jag skulle t.ex aldrig köra tung styrketräning tre timmar efter det. Mat nära träningen. Aminosyror innan passet blir jag naturligt pigg av och även kaffe förstås ;-)

    SvaraRadera
  5. Typiskt! Krya på dig!
    Vi får boka om vår promenaddejt till en annan dag snart :)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Uhä, detta var ju inte alls kul och höra. Men krya på dig! :)

    SvaraRadera
  7. Önskar att jag också kunde ha en sån bra inställning till sjukdom.. Istället blir jag tjurig som ett litet barn över att jag inte får träna och så tröstar jag mig med mat, vilket bara gör mig ännu deppigare. Not good, försöker lära av dig.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  8. Tack för grattiset, hon har jobbat på bra!! :-) Jo, det stämmer att jag "aldrig" blir sjuk. Minns inte sist jag var det, och mina barn är det aldrig heller... Min stora tjej har inte varit sjuk i typ förkylning eller nåt på säkert två-tre år? Och då är hon ju bara fyra år gammal... Men vi äter inget speciellt. Faktiskt. Bara väldigt mycket jordgubbar just nu, testa det! ;-)

    SvaraRadera
  9. Vilken jättefin tröja!! :)

    SvaraRadera
  10. Åh, du skulle inte kunna berätta hur du tillagar din plåt med kyckling. Jag äter sällan kyckling så jag känner mig lite lost där. Tack på förhand!

    SvaraRadera