tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans - firas bäst på gymmet!


Kärleksdagen idag, för mig och min kille är det dock främst mammas respektive syrrans födelsedag :)

Men en liten happening blir det tydligen, blev överraskad imorse av att få veta att Mr ska hänga med till gymmet! Yey! Detta är nämligen en högst ovanlig lyx för mig, min kille trivs bäst på fotbollsplanen och tennisbanan och enda gången vi gymmat ihop var då jag var gravid, en gång, och jag har för mig att han hade urtråkigt...

Frågan är vad denna trevliga timme ska ägnas åt? Ett crossfitpass kanske? En cirkel av något slag i alla fall, tror han tycker det är tristare med maskiner och vikter på traditionellt sätt. Några tips?

6 kommentarer:

  1. Välj något du tror att han gillar så att han får upp ögonen för det och hänger med fler gånger! En enkel men asajobbig wod kanske? Typ pullups (brukar killar gilla...)kanske tio, lite burpees säg 15, wallball sisådär 10 och utfallsgång med kettlebells 20 steg. Kör max antal varv ni hinner på 25 minuter och kör tillsammans, så när han kör vilar du och tvärtom. Värsta kärlekspeppningen ju :-)

    SvaraRadera
  2. Kör styrkeövningar som man måste hjälpas åt med, typ situps med benen mot varandra samtidigt som man kastar en medicinboll mellan varandra. Finns massa bra tips på styrkeprogrammet.se

    SvaraRadera
  3. Älskar din hårfärg, vill ha!!

    Ge honom något tufft program, med mycket flås och tunga lyft. Och så klår du honom i allt, moahahaaaa :-)

    SvaraRadera
  4. Tävla om hur fort ni kan göra 100 swings med KB :)

    SvaraRadera
  5. Vad fin du är!

    Kör lite parövningar där man får hjälpas åt och peppa varandra! Det är så kul att träna ihop!

    SvaraRadera
  6. Tycker du ska ha med övningar som man känner sig stark och tuff när man gör (det mesta med skivstång och typ renegade rows, chins, sånt). Absolut i cirkelform!

    SvaraRadera