torsdag 9 februari 2012

Vardagsval

Detta var gårdagens lunch: Chévresallad med rödbetor, pinjenötter och avokado på Café Mocco här i stan. Mestadels nyttigt, lite väl mycket honung men det smakar ju perfekt ihop med osten Det går alltid att hitta något att äta då jag är på språng, eftersom det inte finns några förbud i min kost - bara bättre och sämre val! Och väljer man de senare vid en måltid eller som en del av en måltid går det alltid att jämna ut.

Går bilen sönder i en avkrok bangar jag inte en varmkorv med bröd från enda kiosken. Att äta är alltid det viktigaste och jag litar på att min livsstil räcker länge och att alla val balanseras med tiden.

4 kommentarer:

  1. Åh så bra sagt! :) Mat ska njutas av, och är man strandsatt i någon avkrok så är nog den där korven det godaste som finns, just då :)

    SvaraRadera
  2. Jättebra sagt och tänkt (så klart :-) )

    SvaraRadera