tisdag 14 februari 2012

Dubbelt så kul på gymmet



Vilken härlig känsla att ägna sig åt något man älskar med någon man älskar, wow! Jag kände mig alldeles knasig och pirrig och blyg, Mr träffar ju inte mitt 'träningsjag' så ofta och jag är van att vara ensam på gymmet så jag visste inte riktigt hur jag skulle instruera honom :) Men han var en good sport och även om han kommenterade att burpees inte var så kul (jag förklarade varför det hette burpees hehe) så verkade han haft det trevligt. Han berömde mig också för att jag var duktig och vältränad och jag kände mig stolt som en tupp : ) Jag satte ihop ett liten cirkelpass med hjälp av era tips, try it!

Cirkel (30 sek/övning, 5 sek emellan)
  • roddmaskin
  • utfall bakåt med KB-överlämning under benet
  • burpees
  • situps med bollkast (parövning, är du själv gör mot vägg)
  • KB-swings
  • wallball
Kör 4 varv! (=c:a 15 minuter)



Vi inledde med 5 minuter på crossen men det skulle nog inte behövts. Och så varvade vi ned med 5 på cykel, stretchade och pussades : ) Roddmaskinen var upptagen mkt så vi körde armcykel de sista gångerna. Jag sprang dit och hem och kände mig pigg efteråt, skulle nog orkat ett till pass och främst tyngre vikter. Mr däremot verkade lite spak och kommer nog känna värk både här och där imorgon hehe...

8 kommentarer:

  1. Supermysigt att få träffa med sin älskade :-) Jag är så glad att jag fått M att springa med mig på söndagar men det är gaaanska motvilligt han gör det, men det kanske ändras? PÅ somrarna cyklar vi MTB ihop och DÅ är han pigg... ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Menar så klart "TRÄNA med sin älskade" och inget annat:-) Träffas hoppas jag att ni gör ändå:-)

    SvaraRadera
  3. Härligt!
    Det är en sporre att träna med sin partner!

    Visst är den bra situps-parövningen!

    SvaraRadera
  4. Å, vad kul! Jag och min kille brukade träna ihop innan sonen kom. Nu har det inte blivit av på över ett år. Saknar verkligen det. Får se till att göra det snart.
    Det var faktiskt han som fick mig att börja träna för fem år sen :-). Svårt att föreställa mig som den gymskygga tjejen jag var då ;)

    SvaraRadera
  5. Åh så härligt! Den känslan har jag tyvärr inte hemma, vi tränar ofta tillsammans/samtidigt i vårt hemgym.
    Kände mig dock blyg och pirrig när jag körde ett avslutningspass på min bootcamp klass, då våra män var inbjudna. I den rollen har han inte sett mig förut.
    Hoppas det blir fler gånger!

    SvaraRadera
  6. Åh det är alltid så kul när någon från ens närhet får träffa den man är när man tränar! Sitt tränings-jag! Ofta blir de chockade och får en ny sorts respekt för en. Och förhoppningvis sporrar man och inspirerar... :)

    SvaraRadera
  7. vad kommer namnet ifrån då!? :D

    SvaraRadera