tisdag 28 februari 2012

Elbe your trainer

Åh, äntligen lunch (det gäller att hålla på tiderna då man är egenföretagare!) Jag ska äta framför datorn för jag tänkte ägna min 'rast' åt något jag aldrig gjort förut - att sätta ihop styrkeprogram för oss i löpargänget.

Oroa er inte, har förstås läst på i flera dagar och kollat in olika upplägg men det här ska bli mitt alldeles egna. Bålstyrka, explosivitet och så får det nog bli cirkelträning/supersets för att hålla det nere på 20 minuter - något ni kan klämma in lite närsomhelst m.a.o! Att driva Smalis innebär rätt mycket research må ni tro men jag älskar att läsa och forska så det är bara kul.

3 kommentarer:

  1. Spännande det ska bli att få se vad du kommer fram till! :) Du är så inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Gleder meg!Veldig snilt av deg å lage et opplegg for oss:D
    Siri

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte haka på junkieprogrammet på torsdag. Springer mycket och långt men utan några tider att vara vidare nöjd med - så jag ser min chans nu.

    Men det här med tröskelträning, stegringslopp etc. Vad innebär det egentligen? Hur lägger jag upp det på bästa sätt? Måste jag ha pulsklocka? Jag har googlat, men det är ändå en jungel för mig som bara brukar hoppa i skorna och springa tills jag stupar. Kan du inte snälla förklara när det närmar sig?

    Är SJUKT taggad för övrigt. Din blogg är så himla bra och inspirerande!!! Tack och kram.

    SvaraRadera