torsdag 23 februari 2012

Transportlöpning - luv it!

I förrgår sprang jag en del av sträckan till kottens förskola, 6,5 kilometer blev det - ingen mil men inte kort heller! För att fixa vardagen kommer det bli mycket sånt nu i vår.

Eller tja, sprang och sprang det var mer som något blandning av löpning, orientering, gå vilse, en sorts terrängpass och en hel del väntande vid övergångsställen ;-)

Tror kilometertiden slutade på över 8 minuter till sist hehe... men fick mig en härlig och spännande tur på nya vägar i strålande solsken och det är fab att ha ryggsäcken som inte känns alls trots att den innehöll mössa, vantar, en fleecetröja, vattenflaska, plånbok och sånt (tog av mig sport-BH och tröja på förskolan, bytte till fleece och sen jacka. (Duschade hemma eller ja hos M där vi åt middag.)

Vilken härlig tidsbesparare det är att kunna kombinera träning med att ta sig till hämtningen, ibland går apostlahästarna fortare än tunnelbanan. Och oavsett hur långsamt det går kan ingen ta ifrån mig att jag sprungit 6,5 kilometer den dagen, whoop whoop!

3 kommentarer:

  1. Ohhh vad jag instämmer. Transportlöpning är ju helt FAB!! Tänk att kombinera nytta (eller nåja måsteaktivitet) med nöje, kan ju inte bli bättre :)

    SvaraRadera
  2. Hej Elbe!

    Jag har en fråga som inte alls har med detta inlägg att göra men... :) Jag undrar hur du håller koll på hur många kcal du äter per dag, och hur fördelningen ser ut mellan protein, fett och kolisar? Har du nån app på mobilen eller har du tips på nån bra hemsida man kan ta hjälp av? Jag har ganska bra koll på mitt kaloriintag och min kaloriförbrukning men har tänkt finslipa formen nu några veckor och då räcker det liksom inte med "ganska bra koll" - nu vill jag ha stenkoll! Hur göra? :)

    /Mallan

    SvaraRadera
  3. Vill lämna ett litet tack för tipset om appen Ilookbook! :) klockren ju! :) kan ju förmedla så mycket mer i "en" bild! :) imorrn ska jag testa highpro pastan du gjorde! :)

    Hur gick det med äpplepajen? :)

    Kramar

    SvaraRadera