onsdag 22 februari 2012

Dagens middag: krämig pastarätt!

Proteinpasta med Alfredosås (Mr:s favvo) med smak av vitlök och parmesan (googla recept om ni vill göra) görs vanligen på vispgrädde men jag tog hälften/hälften matlagningsgrädde/mellanmjölk - blev gott och krämigt! Ruccola och pumpafrön till det. Vi blev båda rejält mätta och en sån här mastig portion. Nästa gång blir det mindre pasta samt kyckling i såsen också. En sådan portion räknade jag ut näringsvärdet på: 450 kalorier; 45% protein, 5% kolhydrater och 50% fett. Holy guacamole vilka grymma stats!

2 kommentarer:

  1. Elbe! Jag är inne på din blogg flera gånger per dag, tycker att du gör ett grymt jobb!
    Jag funderar lite på om man skulle kunna köra ett corepass dagen efter bodypump? Vad tror du? Vet att det finns risk för att bryta ner muskler om man kör samma muskelgrupp för tätt inpå, men core kanske är en såpass lätt form av styrketräning att man inte riskerar det?

    Kram Erika

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag älskar din blogg. Tänkte bara höra vilket program/webplats du använder för att räkna ut kalorierna i de måltider du lagar?

    SvaraRadera