måndag 27 februari 2012

Dagen träning: Kinect med killen

Mr fick mig att offra mitt 600-repetitionerspass för en omgång framför TV:n med en virtuell tränare, ett spel vi lånat av svärfar. Lite boxning, lite skuttande, visst fick jag upp pulsen någon gång men låt oss säga så här: Någon Zuzana var han inte, pixelgubben.

Nänä. This body wants to work... då det var herrarnas passade jag på att köra någon slags spontancirkel ur huvudet som sen blev till ett pass, 10 utfall bakåt med kick på varje sida, 20 upphopp, 10 armhävningar, 10 bänkdips med raka ben... det blev nog 6 varv tror jag. Phew! Sedan svängde Mr ihop en smaskig 'vad vi hade hemma'-middag på lammkorv, halloumi, zucchinipasta, tomat och en sås på kvarg/turkisk yoghurt. Och så avslutade vi med Marabou Black (som har blivit allas stora drug of choice på senaste - damn you K som tipsade - till och med killen på ICA frågade dreglande, "har du smakat den?!"), en kopp te och några gamla nummer Runners World för mig.

2 kommentarer:

  1. Inga dåliga ben du har där fröken!

    SvaraRadera
  2. hehe, tack! Ibland ser jag först själv på foton hur de ser ut... Tänker tillbaka på tiden då jag ville att de helst skulle vara lika små som vaderna, no more! Älskar då de växer och fornas!

    SvaraRadera