söndag 5 februari 2012

Frågestund with a twist: Endast en mening!

Hallå ja, det är Elbe?

FRÅGESTUNDEN ÄR STÄNGD

Okej, nu provar vi en ny form av frågestund, så att fler får komma till tals. Jag älskar att läsa era långa inlägg där hela livshistorien radas upp så mycket att jag aldrig kan välja bort att svara på sådana - vilket leder till att jag svarar på färre frågor totalt.

Så - skriv en fråga men försök att hålla den kort; begränsningen är att den får bestå av max en mening, som denna! En mening = en fråga, inte två!

Längre frågor blir raderade för att jag ska få överblick snabbt. Vi kör från nu söndag 17.00 till och med imorgon måndag på sena kvällen.

Träning, kost, hälsa, motivation, matmonstret? Personliga frågor om mig, mitt liv, vardag, jobb, familj går också bra. Shoot!


FRÅGESTUNDEN ÄR STÄNGD

49 kommentarer:

  1. är det sant att folk som kan magdansa (jag kan det) inte kan få sina magmuskler att synas?

    SvaraRadera
  2. Vilka är dina absolut bästa kosttips när det kommer till att gå ned i vikt och faktiskt ändå må bra och ha energi?

    SvaraRadera
  3. Exakt vad är det du jobbar med? :-)

    SvaraRadera
  4. Hur många tabata fixar du att/brukar du köra på en vecka?

    SvaraRadera
  5. Kan man köra kettlebellträning varje dag (om man gillar det) och vad för upplägg borde man ha?

    SvaraRadera
  6. Jag är 1:75 och väger 73 kg och skulle vilja gå ner till 65, är det möjligt med Hjälp av den formtoppningen du gjorde i somras? Med vänlig hälsning, Maria

    SvaraRadera
  7. Hej jag ammar, har du något tips på proteinpulver som passar mig? / Jenny

    SvaraRadera
  8. vilka är dina favoritövningar för alla muskelgrupper? :) tack för en sjukt bra blogg, blir alltid peppad till träningen!

    SvaraRadera
  9. Äter du tacos med banan? =)

    SvaraRadera
  10. Hur reagerar din kropp när du äter lite/mindre kolhydrater under vissa dagar och sen äter mer andra dagar?

    SvaraRadera
  11. Jag bli alltid så förstoppad när jag går på diet (speciellt lowcarb) fast jag rör på mig, dricker vatten, kaffe... Vad gör jag för fel?

    SvaraRadera
  12. Räcker det att träna styrka med kroppsvikt ( pilates osv.) om man vill se resultat ( mer slimmad kropp, rumpa osv.) ?

    SvaraRadera
  13. Hur mycket starkare är du efter styrkeperioden jämfört med när den började?

    SvaraRadera
  14. Har du någon kändis du tycker är snyggast i världen typ? Haha

    SvaraRadera
  15. Har du haft perioder av typ hetsätning, hur kom du över det i så fall?

    SvaraRadera
  16. Vilket är ditt favoritprotein och varför?

    SvaraRadera
  17. Kan man träna när man är smått förskyld och har lite smått halsont (varit febrig i 2 dagar men mår mkt bättre nu, jag vill bara börja träna igen!)

    SvaraRadera
  18. Går det på något sätt att träna fram lite "kvinnligare" former på en smal och rak kropp?

    SvaraRadera
  19. Jag har 1 månad kvar på mitt gymkort, hur ska jag träna för att bygga så mkt muskler som möjligt under denna tid?

    SvaraRadera
  20. Hur ska man (inte?) äta och vad/hur ofta ska man träna för att så effektivt som möjligt få bort dom envisa kärlekshandtagen?

    SvaraRadera
  21. 1. En sak som jag har upptäckt på det senaste att jag svullnar upp efter jag har ätit, vad beror detta på? (jag tränar ett par gånger i veckan men har svårt att se en koppling mellan detta)
    2. Hur ofta kan man styrketräning per vecka? :)

    Tack för en toppenblogg!

    SvaraRadera
  22. Kan man bygga muskler samtidigt som man ligger på medvetet kaloriunderskott?

    SvaraRadera
  23. 1.hur håller man vikten efter en viktnedgång/formtoppning?

    2. hur mycket godis/chips/skräp tycker du känns rimligt att unna sig på en vecka?

    SvaraRadera
  24. Hur ser dina intervall pass ut på löpbandet?
    Någon Skillnad på; efter ett hårt och tungt styrkepass än när du "bara" kör cardio?

    Tack för bästa läsningen!

    SvaraRadera
  25. Vill du gifta dig? (inte med mig, jag är upptagen :-D)

    SvaraRadera
  26. Hur gör jag när jag kommit på att jag är matberoende? :(

    SvaraRadera
  27. Vilka sponsorer har du fått genom att nämna deras varumärken i dina recept?

    SvaraRadera
  28. Kan man se smalare ut, utan att vågen visar någon vikt nedgång? (tränar ej, bara hört att jag ser magrare ut)

    SvaraRadera
  29. Kan man se smalare ut, utan att vågen visar någon vikt nedgång? (tränar ej, bara hört att jag ser magrare ut)

    SvaraRadera
  30. Jag tar snart examen från ett treårigt program men tvekar om jag valt rätt eftersom jag inte känner den där "glöden" över det jag gör - har du tips gällande om och när man bör sadla om i sin karriär? Kram

    SvaraRadera
  31. Bästa träningsformen om man vill bränna fett? Alltså det sista som sitter kvar på magen och det är envist som tusan.

    Kram till världens bästa pepp-Elbe!

    SvaraRadera
  32. Hej Elbe! Vad är dina tankar kring övervikt?

    SvaraRadera
  33. Hur får du en bra balans mellan träning, jobb och familjeliv?

    SvaraRadera
  34. Vad har du för tankar kring godis och kakor? Tycker du det är ok att äta 1 gg/vecka och i vilka mängder?

    SvaraRadera
  35. Varför äter du både kolhydrats- och fettsnålt?

    SvaraRadera
  36. Läste ngt om crossfit i din blogg - berätta mer om det!

    SvaraRadera
  37. Hur ser du på överviktiga/feta människor?

    SvaraRadera
  38. Är det en myt att man måste PW minst 30 minuter för att förbränningen ska komma igång på riktigt?

    SvaraRadera
  39. Den där crossfit-boxen låter sjukt intressant; får man va med (även om man för tillfället är ganska otränad)?

    SvaraRadera
  40. Vad tycker familjen om att du lägger så mycket tid på träning, kost,bloggen och allt som det innebär (tar ju mycket tid...)?

    SvaraRadera
  41. Vad är du aldrig utan i kylskåpet/skafferiet?

    SvaraRadera
  42. Jag har ibland träning sent på kvällen, borde jag äta något efteråt eller är det bättre att vänta till frukost dagen efter? (det är mestadels kondition)

    SvaraRadera
  43. Vilka (långsamma) kolhydrater är "bäst"?

    SvaraRadera
  44. Vilket program använder du att göra dina fina fotocollage i?

    /Hanna

    SvaraRadera
  45. Hur ska jag lära mig att träna med kettlebells (går ej på gym, Olga inga kurser annonserade)?

    SvaraRadera
  46. Hej Elbe!
    Hur många % kolhydrater/proteiner/fett äter du per dag?

    SvaraRadera
  47. Känner du ibland att du blir lite trött på att hålla koll och vara så fokuserad hela tiden?

    SvaraRadera