tisdag 14 februari 2012

Crossfit box update


Det är inte gymmet på bilden som är med i projektet, om så väl vore - I DIE!

Jepp, you know att jag och Malin smider crossfit-planer. Nu har jag bokat en lokal om några veckor, en helt vanlig gympasal (där finns ju det mesta, kanske inte kettlebells eller stänger för styrkelyft om inte mycket har förrändrats sedan jag gick i mellanstadiet ; ) Dit ska vi gå och lalla och testa konceptet; går det att göra övningar där, finns den utrustning vi gillar, hur långt är det dit, funkar det att kidsen hänger på och leker och så vidare. Vi behöver ju inte stanna kvar i den lokalen, en mobil box vore rätt coolt!

Sen måste vi starta en förening också, någon form av studiecirkel blir det och våra killar får bli tvångsmedlemmar till att börja med så att vi kommer igång : )

Ni är många som skrivit att ni också vill vara med och det ska nog gå att ordna i ett senare skede, just nu tänkte vi mest komma igång, prova formen för vårt lilla projekt och ha jäkligt kul!

Men hörni, vad ska vi heta? De flesta crossfit-boxar heter ju något coolt och tungt hämtat från historien (sparta) material (titan) eller något tufft adjektiv (hardcore) och det är vi inte främmande för men samtidigt skulle jag vilja påstå att både jag och Malin skulle gilla något som var lite clever och nyskapande. Det där med namn är viktigt - jag valde mitt bloggnamn med ett krav i åtanke - det ska skapa ett klicksuuuug : )

3 kommentarer:

  1. om jag skulle starta en box skulle den heta nåt superhjälterelaterat, typ The League of Extraordinary Gentlemen eller kanske ett klassiskt idrottsföreningsnamn, smaljeansens IF. Eller något ryskt som känns lite sovjetunionsk! Åh, jag blir aspeppad att själv starta nåt liknande.=)

    SvaraRadera
  2. Fyfan vad roligt!!! Vad härligt att ni har tagit tag i det och ska komma igång. Man blir så jäkla peppad.

    SvaraRadera
  3. Vilken bild! Ett sånt ställe skulle man ha! *drömmer*

    SvaraRadera