tisdag 21 februari 2012

Jahaaaa....

Jag har irriterat mig lite på att jag "bara" är nr 27 på topplistan bland Hälsobloggar på Bloglovin. Nu insåg jag just att det var den internationella listan... På den svenska var jag visst 12:a. Inte illa pinkat för en sådan ung blogg iaf, happy puppy!

Egokicken åsido vill jag ju att Smaljeansen ska växa för att jag vill nå ut till er alla och att det ska finnas något för alla att läsa här. Nåja, jag är dålig på att rikta mig till er killar som jag vet läser bloggen men annars tycker jag att jag lyckas täcka upp rätt bra - kanske för att jag har både tjockis och smalis i mig, fitnessbrutta och latmask, salladsknaprare och chokladälskare...? ;-)

Det är lite störigt att det egentligen inte finns några riktigt bra statistiksidor för träningsbloggar i Sverige.

På Bloggportalen.se är jag nr 8 i kategorin "Hälsa, sjukvård, handikapp" och samsas med till exempel kroniskt och psykiskt sjuka (på Bloglovin med pro ana-bloggar...!) Känns lite missvisande. Skulle jag omregistrera min blogg där till listan proffsbloggar i samma kategori (ni ser den nere till höger) skulle jag vara 5-6:a. Fast där finns flera bloggar som inte är proffsbloggar i egentlig mening.

6 kommentarer:

  1. Hej, ville passa på att tacka för en fantastiskt inspirerande blogg! Ramlade in för några veckor sedan och ser numera fram emot dagliga doser motivation. Älskar blandningen och tycker inte du behöver ändra något!

    SvaraRadera
  2. Fine Elbe! For meg er du helse/treningsblogg nr 1!! Når motivasjonen er borte og sofaen roper på meg (men jeg egentlig innerst inne jo VIL trene) da går jeg på besøk til Elbe og Smaljeansen, og vips er jeg både glad og peppet til å gi gass!! 1000 takk for at du har DEN BESTE bloggen, yes!!
    Kram, Siri

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen så himla bra! -Tack!!

    SvaraRadera
  4. Du skriver den absolut mest inspirerande av alla hälsobloggar om du frågar mig! Precis en lagom blandning av sådant jag vill och behöver läsa! De dagar som jag håller på att tappa motivationen eller peppen så kommer den alltid tillbaka när jag varit inne och läst här. Mycket bra betyg skulle jag säga! Dessutom älskar jag att provlaga dina recept och blir alltid lika överraskad över hur goda de är! Brödet var det senaste, mums!

    SvaraRadera
  5. Instämmer med Sanna, din blogg är verkligen den bästa! :D Jag känner verkligen igen mig i dina inlägg, du tar upp alla ämnen som jag vill läsa om, frestar med goda recept och du ger mig en sån underbar motivation!! Ingen annan hälsoblogg jag läst lyckas förmedla detta lika bra, du är helt enkelt outstanding! :) You make my day, haha. Så jag tycker verkligen att du förtjänar att uppmärksammas mer, så att fler kan ta del av din underbara inspiration!

    p.s. dina tips om hur man fixar en snygg rumpa var super! Min stora rumpa har aldrig upplevt så mycket träningsvärk, älskart! ;)

    SvaraRadera
  6. Alltså bloglovin är ju jätteskum. Det står att jag har 145 prenumeranter när jag i själva verket har 158. Vet du varför det är så?

    SvaraRadera