fredag 24 februari 2012

Helgens läxa: inventera dina löparkläder!

Inget rent/helt ska aldrig vara en ursäkt att inte springa, eller hur?

Här är min lista (inom parentes=bonus)

  • Ett par löpartights som sitter bra och som du inte känner dig apful i ;-)
  • Ett par träningstights/brallor som du även kan springa i, annars får du tvätta massor
  • De där fula noppiga tränings/mjukisbyxorna du skulle kunna springa i om det är klädkris, du kommer förmodligen aldrig använda dem men det är bra att utse dem - no excuses!
  • (ett par varmare vintertights)
  • (ett par shorts)
  • Två långärmade tröjor i funktionstyg, alltså ej bomull. Glöm understället, det är för varmt nu! Gärna lite längre modell
  • En liknande t-shirt
  • Den där superbraiga jättebekväma sport-BH:n, finns den inte i din garderob så är det dags att investera!
  • En till sport-BH
  • (fler är ju alltid bra!)
  • En vindjacka eller liknande
  • (En fleeceväst)
  • Ett gäng strumpor du gillar, gärna avsedda för ändamålet men det är inte krisviktigt! De ska sitta bra bara
  • (ett par bekvämare, skönt i början om benhinnorna är känsliga)
  • (ett par kompressionsstrumpor)
  • Minst tre par trosor som du vet sitter på plats då du rör dig. Vad är värre än att springa i ett par trosor som åker in i rumpan? Jo, att göra detta och samtidigt inte kunna rätta till dem... Material väljer du själv. Bomull är bra mot svamp och känns inte så varmt, det blir däremot blött vilket syntet, som transporterar fukt, inte blir.
  • (Ett par proffsiga fuktions/träningstrosor)
  • Ett par bra löparskor
  • Ett par backup(tränings)-skor
  • (ett till par löparskor)
  • (ett par barfotaskor)
  • mössa och fingervantar nu under kalla marskvällar, oftast tar man av dem efter typ tio min så gärna tunna så de kan knölas in i fickan
  • (mössa och vantar avsedda för löpare)
  • (En löparryggsäck om du ska transportspringa samt eventuellt för långpass)

4 kommentarer:

  1. Åh, vad bra du är som verkligen skriver och skriver! Här sitter jag och har just klämt i mig de sista av (paleo)-kakorna som jag har försökt att låta bli hela förmiddagen och känner mig alldeles uppsvullen och seg och trög. (Japp, sån vecka på gång, haha.)

    Och så ramlar jag in här och ser din lista och blir såå sugen på att ge mig ut! Det blir perfekt att kasta mig ut den här tjejveckan är över och jag vill vill vill!

    SvaraRadera
  2. Åh! Superduper lista no. 1! Tack för fina tips, nu till att jobba lite mer bara så att man kan investera i lite mer träningskläder ;)

    SvaraRadera
  3. Vart köpte du din löparryggsäck? vad kostade den? Såg en idag men den var dock ganska dyr..

    SvaraRadera
  4. Du gör mig så galet motiverad till att springa. Kom igång så himla bra förra året att jag är sugen på att än en gång fökja hur konditionen ökar för varje pass! Det är ju det som är så himla fint med kondis, det händer så mycket så fort!

    Men, så sparkar det till i magen och jag inser att det är minst fem månader kvar till löpning. Bullen därinne ska jäsa 3 månader till och sen ett par månader efter det innan kroppen kan vara redo. Hoppas på att den är det trots två täta graviditeter!

    SvaraRadera