fredag 10 februari 2012

Blod, svett och ehum

På träningsmenyn idag:

På 20 minuter, så många varv som möjligt av (jag klarade 6):

  • 15 KB-swings (jag tog 14 kilo)
  • 15 box jumps (40 cm)
  • 30 hopprepshopp (inga dubbelsteg emellan!)
  • 50m OH (overhead) carry (gå med viktplattor över huvudet på sträckta armar, jag tog 20kg)

Känsla efteråt: Gladslut

Trött i: Underarmar, lår, axlar

Glad för: Att 12-kilosKB:n var upptagen så att jag tvingades ta 14 :)

Sur på: Boxjumpsen. Långt kan jag hoppa men högt... näe.

Ny känsla: OH carry. I början lätt, i slutet grymt tufft för coremusklerna.

Defining moment: Kissade på mig lite då jag hoppade rep. Tror jag. Kan bli så då man fött barn. Vad jag gjorde? Hoppade vidare så klart. Gud förbjude att jag inte skulle fixat det där sista varvet.

3 kommentarer:

  1. Gött det låter! Sugen på att träna igen men det får bli imorgon, skjuter lite på vilodagen :-)

    SvaraRadera
  2. Lät som ett kul pass! Det ska jag nog prova, men hemma. Får ta en KB istället för annan vikt för OH carry. Sista momentet kan jag nog inte ens göra in public... Då gäller det i så fall att springa på toa det absolut sista jag gör.
    Boxjumps tycker jag är supersvårt så jag försöker träna på en mjuk "soffpall" vi har hemma:-)
    /Marie

    SvaraRadera
  3. Vilket kul pass. Ska med prova någon gång!!
    Boxjumpsen är jag oxå sur på, eller mer sur på mig själv att jag inte vågar hoppa högt ;)

    SvaraRadera