torsdag 23 februari 2012

Gårdagens träning

Igår då jag kom hem till M så hade hon ställt fram alla sina (tränings-)leksaker till mig och dessa var jag inte sen att använda! Så här såg mitt pass ut:

Uppvärmning: Skutta och hoppa lite

550 rep fat massacre (jag klistrar in på engelska, kolla sidan för beskrivning av övningarna:

Edit: Detta pass tog mig 27 minuter, med fuskarmhävningar och inte alltid god form ;-)

  • Lunge Kick Up 25/25st (brände fint i låren)
  • Walk Over Push Up 50st (Döden! gjorde 20 i långsam takt sen resten på knä. Men hey! Jag kunde ju göra NOLL för inte så länge sen. Yey me ändå.)
  • Mountain Climbers 50st (stark i dessa, gick snabbt)
  • Sumo Squat Knee Up 50 (också ok, höll fin form)
  • One Leg Bridge 25/25 (fick typ kramp i knävecket...?)
  • Side to Side Squat Leg Lift 50 (tror inte jag gjorde dessa helt rätt, svåra)
  • One Arm Tricep Pushup 25/25 (wow vilken smart tricepsövning!)
  • Star Crunch 50 (aj svanskotan)
  • Diagonal Touch Down 25/25 (börjar bli trööött)
  • Side Plank Lift 25/25 (hello klenis! Hade höften i)
  • One Leg Wall Sit 50 (får inte till rak vinkel mellan kropp och ben, för stel/svag.

Trött men snabbt återhämtning. Då körde jag:

  • 2x12 på varje sida tricepspress med KB (4kg)
  • 2x10 bollinrullningar
  • 2x10 sidogång med gummiband runt ankarna

DONE!

Dusch sen soffläge med te och torkad jackfruit. Hade med mig choklad men lite illamående/ej sugen. Synd ;-)

6 kommentarer:

  1. Älskar jackfruit! Har köpt med mig massvis hem från Asien!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jag är en sån där som gärna läser bloggar men aldrig kommenterar. Nu tänkte jag göra det i alla fall! Ville bara säga att jag verkligen tycker om din blogg, den är så full av inspiration och glädje i alla former. Blir alltid så peppad av dina inspirationsinlägg och träningsövningar! Tack ska du ha och keep it up! :)/R

    SvaraRadera
  3. Gött e de! Vad blev tiden då? Jag vet, jag är masochist ;-). 20 armhävningar är grymt!! Jag är fortfarande på noll. Knappt ens riktigt bra på knä. Dumma axel.

    SvaraRadera
  4. Skönt pass låter det som! Bodyrock har mkt bra grejer tycker jag :) Hur lång tid tog det här på ett ungefär. Jag menar hur mycket tid behöver man?

    SvaraRadera
  5. Erika, jag har gjort det här passet på ungefär 20 minuter. Bodyrock har så mycket bra pass.

    SvaraRadera
  6. Annie: Jepp, nyupptäckt kärlek!

    Rebecca: Åh, tack söta du!!!

    Beata: Jahajja, aldrig får man dig nöjd, jag som inte skrev ut det för din skull ;) 27 minuter! Men som sagt fuskade jag ju lite med armhävningar på knä osv.

    SvaraRadera