onsdag 1 februari 2012

Nyttig andrafrukost

Frukost: En proteinsmoothie som Mr (hemma magsjuk!) gjorde åt mig som jag drack på vägen till förskolan. Nu hemma igen, två timmar senare (2,5 av 10 veckor avklarade av denna jobbiga dagispendling) är jag redo för en andra frukost.

Den bitande kylan utanför och 2x15 raska promenader gjorde mig sugen på varm choklad och ostmackor. So let's have that then! Med en liten tweak förstås ;) Hembakat proteinbröd, choklad på mjölk, kakao och chokladproteinpulver.

Energibalanskorrigering: check. Det är så enkelt hörni, ni kan faktiskt nästan alltid få det ni är sugna på!

5 kommentarer:

  1. När Stor var liten hade vi en höst där magsjukan bara gick runt i familjen. Tre gånger på två veckor var vi rejält dåliga (kräktes) och däremellan blev det inte mycket bättre. Jag blev desperat och satte hela familjen i karantän en hel vecka. Vi sjukskrev oss båda två, avbokade allt i kalendern och var bara hemma. Desinficerade i princip hela huset, tvättade sängkläder och andra textilier och spritade händerna konstant. Kanske extremt, men det funkade. Vi blev friska och tack o lov har vi sluppit maraton-sjukor av den sorten sedan dess!

    SvaraRadera
  2. Gud va jag älskar att läsa din blogg! Den är så inspererande och jag älskar att man kan få så bra tips på hur onyttiga saker kan bli nyttigare! Tack för en super blogg, nu blev jag jätte sugen på varm choklad :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad det såg gott ut det där! Jag som redan hade funderingar på att "fuska" ikväll, och äta "frukostmiddag"... Nu blev jag ännu mer sugen!

    SvaraRadera
  4. Beata: Jeez... är det vad som krävs? Kotten är frisk iaf, får i princip aldrig något : )

    Malin: Vad roligt att höra, tack! Drick du lite choklad :)

    Bodycomf: Vi äter ofta middag vid 17 och sen äter jag kvällsfika kring 20-21, 'frukostmat' eller nyttiga desserter! Det bästa av två världar : )

    SvaraRadera
  5. Åh vad gott det där såg ut, synd att jag ätit klart för idag. Men blir nog något liknande till frukost imorgon :)

    SvaraRadera