tisdag 7 februari 2012

Från kettlebells till kiddot

Sådärja, tränad, duschad och ombytt (bara en fail - glömde nya strumpor, usch...) Dags att hämta kottelill!

Ni inspirerade mig till tusen! Började med ett pass från Myomytv som Selma tipsade om, fortsatte med att varva djupa knäböj på stepbräda som Hornstulltjejen tipsade om med kettlebellpressar (hann se att du skrev M ;), avslutade med att swinga en rackarns massa reps med 365abs i åtanke. Och så några bollinrullningar ala mig själv! Nu: darrig i hela kroppen, yeah!

Passet
3 cirklar, 40s vila, 40s köra av:

  • Swings
  • Utfall bakåt med kettlebell överlämning under benet
  • Divers (som att göra armhävningar i yogahunden typ)
  • Enhandsrodd med KB
  • - " - andra sidan
  • Vertikala swings (ned på huk, upp med armarna uppåt, KB:n ska följa med i rak linje

sedan:

  • 3x10 djupa knäböj med foten på varsin ströbräda, KBn upp i brösthöjd i överläget
    varvat med 3x10 KB-press (körde båda händerna)
  • Swings, började med 16, bytte till 12 då jag var trött, 10, 8, 6, 4. Tror det blev 70 st, med 4:an orkade jag faktiskt väldigt länge. Bra sätt att tömma det sista!
  • 2x15 bollinrullningar

Slut! Thanx guys, you know how to work me ;-)

2 kommentarer:

  1. Ett av mina favvopass med! Har inte gjort på länge dock, de där diverserna sabbade axeln totalt. Kan bero på att jag är supermegasvag och inte kan göra normala armhävningar ens :-). Älskar Marianne och myomytv!

    SvaraRadera