söndag 26 februari 2012

En sååååån dag

En intesugenpåattträna-dag. Jo, så är det - även jag har sådana, jag hoppar inte varje dag ur sängen klockan 05, mumsar på en skål med keso och linfrön medan jag glatt drar på mig träningskläderna och drar till gymmet för stenhårda intervaller. Sitter här i soffan, kaffe och brillor, har haft besök av M + barn, nu seg.

Jag tränade inte i torsdags och inte igår fast jag ville så today's the day. Det är inte ett sånt där sjuk/trött i själen-ickesug som man bör lyssna på utan mest baserat på lättja och ett sånt kan jag övervinna. Först tänkte jag gymma men det har jag gjort så mkt, sen hemmaträna med Mr men jag känner att jag måste ut, så det blir en springtur. Så här duktig är min inre röst:

Elbe, ser du, solen skiner ute!
Dina nya skor står i hallen Elbe
Elbe du behöver inte köra hårt, bara spring en lugn och skön vända
Elbe det är varmt i luften idag du behöver inte bylsa på dig!
Det står en celsius i kylen Elbe om du behöver en kick..
Du kan springa och utforska det där nya grönområdet du varit nyfiken på Elbe!
Du kan spela I am a volcano, den blir du ju alltid peppad av!
Elbe ta på dig kläderna åtminstone så kan du bestämma dig sen

Hm. Okejdå ;-)

8 kommentarer:

  1. Men så är det.
    Kroppen behöver vila för att återhämta sig. Annars blir det ingen effekt av träningen. Det ska du unna dig.
    Ha en skön söndag ♥

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kom ut på en lugn solig runda och känner dig tillfreds efteråt!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig inre röst du har! :D

    SvaraRadera
  4. Jag var nyss ute och sprang. När solen är framme och nya skor står i hallen (vilket var fallet för mig med :) ) så skriker kroppen efter att få springa iväg.. Underbar känsla. Hoppas du njöt lika mycket som jag!! Kraam

    SvaraRadera
  5. Jag kom precis hem ifrån en solig och härlig löptur. Eller den var inte speciellt härlig under tiden jag sprang (början av säsongen=blodsmak i munnen), men såhär i efterhand vad det riktigt skönt! Klickade nyss hem ett par nya skor jag med så nu satsar jag fullt ut på att hänga på dig Elbe! Hoppas du kom ut på en tur!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du kom ut på en solig promenad :) Jag har stretchat ut bena med en cykeltur ( var rätt stel efter dagens burpees).

    SvaraRadera