måndag 20 februari 2012

Väggplanka!

Som en vanlig - fast med fötterna mot en vägg (uppe till vänster). Ska vara helt vågrätt förstås, jag är lite sned.

Lättare att spänna hela kroppen och är en verklig utmaning om man provar att gå upp och ned längs väggen (nere vänster). Pröva också att växla mellan att dra benen mot bröstet, mountainclimbervariant alltså, tufft men härligt (höger).

Sorry för lite bootyslip. Jag är inte på gymmet, jag är hemma i små shorts för att det är tokvarmt inne ;-p

6 kommentarer:

  1. Önskar jag såg lika snygg ut som du i shorts:-) Så flasha på du:) Tack för ny rolig övning!!

    SvaraRadera
  2. Testar genast! :-) Jag brukar göra liknande men ha fötterna mot soffkanten och dra fram ett ben i taget. Enda nackdelen är att jag kommer så nära tv:n då. För litet tv-rum ;-)

    SvaraRadera
  3. Testar genast :) Tackar också för tips!

    SvaraRadera
  4. Ha ha, men va f-n! Det gick ju inte :-D! Mina fötter fick inte fäste på väggen, de bara gleeeed ner. För svag, eller för hala skor, det är frågan ;-). Men tack för tipset! Ska försöka igen när jag inte gjort tabata mountainclimbers precis innan ;-)

    SvaraRadera