tisdag 21 februari 2012

Blå, blå morgon

Jamen godmorgon hörni! En ny dag full av möjligheter till att äta hälsosamt och ägna sig åt rolig träning.

Dagens frukost: Blåbär/björnbärsgröt, jag gjorde den på hälften vatten/hälften mjölk så att den blev mild och len.

Idag blandade jag en hel kanna av proteinmjölk (minimjölk + vaniljproteinpulver) som jag körde med mixerstav (har ett dåligt prottepulver som inte blandar sig, grr), hoppas den håller sig. Har redan använt den till
min gröt samt till min proteinlatte, det krämiga skummet rann ned och la sig perfekt på ytan i koppen, mmm!

3 kommentarer:

  1. Mmm, jag är helt galet hooked på proteinlatte, en dag utan är inte en bra dag. För att inte tala om proteinvarmchoklad. Får inrätta special-rehab för pp-addicts.

    Här blir det hälsosam mat och rolig träning for sure! Just nu försöker jag ignorera det faktum att liten lyckats öppna skåpet med alla dvd-filmer, då är hon iaf sysselsatt en stund medan jag röjer köket efter hennes framfart...

    SvaraRadera
  2. Hehe, jepp minns när våra DVD:s åkte upp på vinden... Här hemma är pill med knappar en stor hit, kotten lekte ensam med mormors knappar i säkert minst 20 minuter i helgen (som du vet en evighet som vi småbarnsföräldrar hinner koppla av rejält under :)

    SvaraRadera
  3. Oja! Och nu är det burkskåpet som står på tur medan Stor underhåller sig själv med någon slags dans i ett annat rum. Bara att blunda för stöket och njuta så länge det går...

    SvaraRadera