lördag 4 februari 2012

Dagens träning: mindfullness

Nä, jag vet faktiskt inte riktigt vad mindfullness är. Att leva i nuet tror jag?
Efter att ha hängt hos Malin på förmiddan för playdejt, kaffe och chokladbollar med valnötter och chiafrön for jag runt som en virvelvind här hemma. Jagade min fina neonrosa vindjacka och en viss fleecetröja som är ofunna sen flytten - jag skulle ut och springa.

Och denna träningsplan hade legat och grott till perfektion sen imorse (åt min frukostgröt hos Malin = perfekt timing för att springa då kotten sover), allt skulle klaffa och jag kände mig lika sugen på att prova min nya löparryggsäck på vägen till gymmet som jag kände mig irriterad över att inte kunna matcha den med jackan. Jag vet, jag är galen, men är livet inte lite härligare när allt matchar...?

Mitt upp i allt var jag tvungen att stanna upp och erkänna för mig själv att jag är för förkyld för att träna. Något jag var i torsdags också men skillnaden är att jag hunnit googla hjärtmuskelinflammation däremellan.....

Så jag fick släppa mitt perfekta schema och slänga mig i soffan istället.

Ikväll blir det ost- och skinkpaj på mitt sätt, recept kommer! Puss!

3 kommentarer:

  1. Heeej Elbe!
    En kort fråga bara :)
    Efter dina tre set då du skulle dropseta ett sett under fokusperioden. Vilade du mellan dem två eller körde du dropsetet direkt?

    kram!

    SvaraRadera
  2. Nepp, så lite tid som möjligt emellan skareva. Om du till exempel kör med hantlar, ta fram de lättare så att du kan hugga dem direkt. Kram!

    SvaraRadera