tisdag 21 februari 2012

Mat och proteinpasta-teaser...!

Här jobbas det för fullt men jag slänger in ett par bilder från dagens käk. Till lunch åt jag resterna från gårdagens suveräna plockmiddag; varm sallad på köttrik lammkorv, fetaost, äpple, babyspenat, kamutvete och en påse Findus grönsaker perfekta till fisk. Tyckte de var rätt perfekta till lammkorv också ;) Goda, fräscha, snabblagade - brukar köpa på mig liknande påsar ibland som snabbt tillbehör då fantasin tryter. God sallad, Mr mmm:ade flera gånger men kotten åt inte en bit. Så kan det vara ibland ;-)

Nu på lunchen så förberedde jag lite inför dagens middag. Svängde ihop hemgjord pasta på 15 minuter. Stats: 40% protein, 5% kolhydrater, 55% fett. Vadårå? Jasså ni blir nyfikna på vad det är för pasta som har så bra näringsvärden? Well... nu måste jag jobba men mer info ikväll. Då har vi ju hunnit smaka också! ;-)

3 kommentarer:

  1. Ojoj, killerväntan på det pastareceptet! Min pastamaskin saknar mig.

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Gillar verkligen din blogg, du känns som en tjej med bägge fötterna på jorden :) nu till min fråga. Jag har laddat ner Nikes training app,som jag tycker verkar bra! Hur ska jag välja, alltså ska man köra hel kropp 3 gr/v el armar en dag ben en annan?? Du förstår nog min fråga:) jag vill ha ut det mesta, har bara tid för hemma träning så jag går inget på gym... Hoppas du har tid att svara:) ha en bra dag! Petra

    SvaraRadera
  3. Ojojoj! Ja nu blev jag riktigt nyfiken på denna pasta :)

    SvaraRadera