fredag 1 juni 2012

Bikini bootcamp dag 8 av 28: gummistövlar och nutty smoothie


Idag ösregnar det i Stockholm! Och jag var dum nog och tog inte regnjacka... blev dyblöt. Men gummistövlarna kom jag ihåg i alla fall, för på jobbet har jag ju byggt upp en samling söta små inneskor under skrivbordet! Om ni undrar över plåstren så är det från min långtur i barfotaskor - konstigt ställe att få skavsår på va?

Lite piggare och lite friskare idag, har med mig kläder ifall jag skulle känna för ett lunchpass. Ta alltid med er kläder!

Imorse försökte jag göra en variant av en smoothie som jag älskar från Blueberry, "Health nut goes nuts?" heter den. Den är sjukt mastig och går loss på 69 kronor... Enligt hemsidan är innehållet banan, nötpasta, riven kokos, vaniljprotein, havremjölk, honung , jordgubb/ananas (man kan välja bland de sista två - jag skippade detta då jag vill ha den nötig).

Elbe goes nuts:
0,5 banan (numera skivar jag övermogna bananer och lägger i frysen till smoothies, smart va?)
1 tsk jordnötssmör
0,5 tsk kokosolja
1,5 dl sojamjölk (=nötig smak)
10-20g vaniljprotein (just nu använder jag Orbilox 8)
1 dl vatten

Mixas. Mättande allt-i-ett!

7 kommentarer:

  1. Yeah, 1 kg mindre! Skrev i veckan att jag känt mig svag på 1200 kcal kollade upp fördelningen och såg att jag åt alldeles för lite protein nu försöker jag äta runt 100 g per dag, svårt men mkt mindre svag även på 1200 kcal! Förresten igår körde jag första gången någonsin styrke träning där jag maxade alltså bara 8 rep och mkt stolt att jag klarade så mkt på benböj!! Tack för alla dina tips som gör att man pushar sig själv och tack för att du så ofta svarar på kommentarer! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Bästa bästa Elbe! -1.2 kg på den där vågen! Gjorde high five med min fantastiska make (som tar hand om kidsen) när jag tränar och bestämde oss där och då... FÖR ATT SKAFFA EN TREDJE UNGE!

    SvaraRadera
  3. Men Anja, gud vad kul! Båda grejerna, alltså :) Vet du, jag minns då du skrev att du fått barn och skulle hänga på här, men jag minns inte vad du hette. Minns bara att jag gick in på din blogg och tyckte du verkade härlig. Men nu har jag hittat dig igen :)

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Jag bugar, bockar och tackar för komplimangen. Kul du kikade in på bloggen. Nu ska jag kämpa vidare, bli på tjocken och ha som mål att ta mig igenom ännu en graviditet. Utan att lägga alla våra sparpengar på Marabou mjölkchoklad. Have a lovely weekend!

    SvaraRadera
  5. Ohh den där smoothien är min absoluta favorit också. Så grymt god. Och på något konstigt sätt så blir det inte alls lika gott när jag gör den själv hemma... trots samma ingredienser.

    SvaraRadera
  6. Så otroligt god smoothie!! Jag är helt frälst. Tack!!

    SvaraRadera