fredag 29 juni 2012

Dagens WO

gymma


Ett kort men svettigt pass; rygg och biceps! Pigg och glad. Tänkte skriva exakt vad jag pysslar med plus vikter för det kanske kan vara lite intressant.


  • 5 minuters intensiv uppvärmning på crosstrainer

  • 3x5 negativa chins (hoppar upp, segar mig ned: 5 åt gången är allt jag orkar!)

  • sittande rodd med smalt grepp (25 kilo tror jag? Kämpar ständigt att dra med ryggen ist för med armarna som jag alltid tydligen gjort, har fått börja om från början med liite vikt och känna efter ordentligt)

  • rygglyft med viktplatta (15 kilo, 3x8-10 reps)

  • curl med EZ-bar (25 kilo, 3x12)

  • Bamsecurl (hade inte provat denna innan, bra övning! 10 kilo/sida, 3x10-12)

  • en rejäl stretchomgång
Oj då märker nu att jag glömde en ryggövning hm hade tänkt göra stående rodd med rep också, nåja kanske inte skulle hunnit med den. Hinner inte alltid så långa pass på jobbet, 45 minuter inkl uppvärmning och stretch brukar jag sikta på. Helst vill jag få in två kroppsdelar och minst 3 övningar/kroppsdel plus lite funktionell akrobatik också.

P.S. Som vanligt kör jag periodisk fasta och har alltså, när jag styrketränar, inte ätit på 14-16 timmar innan passet förutom lite BCAA (aminosyror) strax före jag kör.

10 kommentarer:

  1. Love bamsecurls! Och som jag planerar och smider planer nu... Aldrig är man väl så taggad som när man inte kan eller får träna?!! ;-)

    SvaraRadera
  2. tycker också det är skitsvårt att göra rätt i rodden! och jag har svårt att öka i vikt för då börjar jag dra med armarna igen.

    SvaraRadera
  3. Jag undrar om du haft en "inkörningsperiod" på dina barfotaskor? Du springer med dom på asfalt va?

    SvaraRadera
  4. Hej Elbe, som vanligt grym blogginsats från din sida! Hittar ingen sökknapp på bloggen så jag frågar här istället: Dina aminosyror innan träning, snackar vi pulver blandat med vatten eller tabletter? Tack för (potentiell) hjälp! //Jessica

    SvaraRadera
  5. Har aldrig testat Bamsecurls förut, kanske är det dags nu... Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  6. Emelie: Knappt alls. Sprang en kilometer ett par ggr och tänkte, nä trams det här går ju svinbra. Och började springa typ 8 ist. Ja, ofta på asfalt. Jag har sprungit en del med Nike Free innan dock som är relativt platta men inte alls som Pace Glove. Tror det där är indiduellt förstås och better safe than sorry men för mig, tja jag ändrade mitt löpsteg direkt tror jag (springer mer på hela foten/framfoten) så stötdämpningen blir bra.

    Jessica: Tack söta du! Jag tar pulver, BCAA Explode heter mitt i smaken hm... citrus nånting.

    SvaraRadera
  7. modestyblaze.se30 juni 2012 22:12

    vart är handskarna ifrån?

    SvaraRadera
  8. Modesty: Från sportkost.se

    SvaraRadera
  9. Haj! undrar bara varför du kör på fastan innan stykreträningen? Bättre resultat? :)

    SvaraRadera
  10. Anna: Jag äter enligt periodisk fasta, då gör man så eller hur ska jag förklar : ) Googla lite och läs om det så får du veta mer. Jag tar dock aminosyror innan.

    SvaraRadera