tisdag 5 juni 2012

Fejan, kroppen, själen


Just ja, jag var på den där ansiktsbehandlingen igår som jag talade om, min treat remember? På lunchen. Och sån tur jag hade - det visade sig vara (stod säkert i infon men jag kollade inte) en helt ekologisk ansiktsbehandling! Sjukt kul att få prata naturliga hudvårdsprodukter med någon som jobbar med det hela dagarna. Och då menar jag inte sådana där pseudoekologiska kemikaliefyllda grejer utan hon använde en blandning av justa produkter så som svenska Wise (en papayascrub fick följa med mig hem) och blandningar hon själv skapade hemma i köket! Huden kändes som vanligt riktigt fräsch efteråt men till skillnad från en traditionell ansiktsbehandling (med t.ex. manuell portömning, syrabehandling och andra läskigheter) så tar det ett par dagar, sen kommer sk*ten upp ur huden, märks redan lite på hakan hm :) Men det är jag van vid då jag använt t.ex. ricinolja. Först blir huden superlen, efter några dar tränger orenheterna ut och sen är allt fine and dandy.

Vila idag som sagt, men det blir ändå en promenad med Malin (saknar din blogg!) men i lagom takt för själens skull. Just själen har varit väldigt aktiv idag, jag har grubblat över smått och stort, över kroppen och formtoppningen och framtidsplanerna. Tänkte äta frukost vid lunchtid imorgon. Ja, lite PF på prov. No biggie.

3 kommentarer:

  1. Spännande med ekologisk mask! vart gick du? jag testade aspirinmasken för ett par timmar sedan och det har redan börjat ploppa upp äckel från porerna. Bläääää men himla bra billig mask måste jag säga :)

    SvaraRadera
  2. Saknar också hennes blogg, hoppas ni fick en fin promenad!

    SvaraRadera
  3. Ja det där lät spännande och intressant! mer eko och skönhet åt folket! :) Och säg till malin att börja blogga igen! Vi är många som önskar att hon vore vår träningskompis!

    SvaraRadera