fredag 1 juni 2012

Dagens träning + PW + lyckostund

Vet ni, jag tränade idag på lunchen. Och det gick jättebra! Pigg och stark. Tog det lite lugnt förstås. 


Sen hann jag faktiskt med en PW nu på kvällen också. Mr är borta mycket denna vecka så kotten fick följa med. Förra gången kom vi hem alldeles för sent och hen blev ledsen och ja... dåligt mamvete. Men nu planerade jag allt i god tid och vågade till och med mig på att storhandla på COOP en fredagskväll med en toddler som fick springa fritt :-) Alla andra tokstressade föräldrar hade sina trötta och hungriga barn nedklämda i kundvagnar, min unge hade fått både middag och frisk luft och sprang runt mig i en lagom radie och blev med jämna mellanrum lycklig över typ en skylt med blommor på eller en pappersbit på golvet. För liten för att tigga leksaker eller godis, perfekt. Och jag gick och strosade och tog mig tid. Sen att det slank ned en (mkt mini) smakbit ostkaka med grädde och några ostbitar ja va tusan, inget förstör min mojo en sådan kväll. Och den raska promenaden hem i duggregn var underbart uppfriskande. Nu tar vi fredag!



3 kommentarer:

  1. IDAG hoppar jag på formtoppningen tillsammans med alla andra! Taggad! :) Nu kör vi hela månaden ut! Tack för en härlig blogg!

    SvaraRadera
  2. Jag har precis hittat hit och har suttit och läst igenom dina inlägg och bara njutit! Åh vilken inspirerande blogg du har och tack för att du delar med dig av dina sunda tankar kring kost och motion! Jag är superpeppad på att komma igång med min träning, är en total nybörjare i princip. Jag har en fråga- egentligen många fler men börjar med denna- hur gör du dina smoothies? Jag har lättkesella, sojamjölk, bananer och frysta bär hemma. Hur fördelar jag dessa till en lagom smoothie? Har letat och letat överallt efter recept på dylika smoothies men hittar inte exakta recept (dvs dl-mått).
    Hur mycket kesella t ex ska man ta i en smoothie?

    SvaraRadera