lördag 9 juni 2012

Cykeltrött, fika-nej, skrattande kor och tacogott.

Slut som artist idag. Det är min vilodag - men oj vad mycket jag (vi) har rört på oss! Hela familjen har cyklat kors och tvärs över Stockholm, ungefär ett par mil sammanlagt (inte några mängder för sådana som vännen Vilma kanske men väl för oss ;-)

Det var ändå inte det mest ansträngande - det var att, inte bara på ett utan två kalas, stå emot sådant som jag gillar väldigt mycket (eller nåja, tror att jag gillar då jag fått en sockerkick dagen innan). Hembakta ljuvligt doftande bullar. Lyxiga mörka chokladpraliner. Godis, glass, bakverk, champagne till och med. Jag drack kaffe och åt jordgubbar -that's it.

Åt en stor och lyxig frukost som jag skrev, planerade in en större mellis kring 17 men det blev svårt, jag åt förutom mängder av jordgubbar jag tror nästan en hel ask av de där skrattande kon-ostarna, hm innehållet är väl inte det allra bästa men...

Nu firar vi att den här dagen är i hamn med vegetariska tacos med ostskal och hemgjord (junk-free) tacokrydda. Och så första avsnittet av Downton Abbey. You like?

Cykeltrött tjej i off duty-kläder ;-)

De var rätt goda...

Så fina!

Mmm kolasås...

6 kommentarer:

  1. Jag får troligen denna prövningen i morgon då det vankas 25 årskalas, tack och lov ska jag träna direkt efter kalaset och jag hatar att få håll vilket kommer ske om jag äter massa skit på kalaset, och då blir d lättare att stå emot. Blir nog svårare nästa fredag då jag ska på studentskiva...

    SvaraRadera
  2. Starkt gjort att stå emot! Det klarade inte jag idag. Har varit på min lillasysters studentmiddag och åt både bröd och fika. Har oftast lätt för att stå emot, men jag gissar att det är lite "tröstätning" för att min karl for iväg till Helsingfors idag och jag saknar honom.. Men vet man vad problemet grundar sig i är det ju bara att ta tag i det och skärpa till sig :) Nya tag imorgon!

    SvaraRadera
  3. heja dig att du stod emot allt gott! Jag gjorde en slags utmaning för ett par veckor sedan, och det svåraste var att stå emot allt gott som det bjöds på när jag själv fyllde år. Men det gick, har man bestämt sig så:)

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat, Elbe. Jag kom på att i dag när jag ska på kalas ska jag ta en liten bit av det godaste, äta och njuta - och sen inget mer. Min plan var att tacka nej eftersom jag just nu undviker socker, men jag kom på att för mig är det faktiskt en större mental utmaning att ta en liten bit än inget alls. Är annars lite allt eller inget just med kakor.

    SvaraRadera
  5. hur gör du tacokryddan? :)

    SvaraRadera
  6. Tack för länkningen :) Nej, ett par mil är nog inte så mycket i min värld, däremot skulle jag nog bli betydligt tröttare av de där kalasen!;) Bra jobbat att stå emot också!

    SvaraRadera