söndag 10 juni 2012

Bikini bootcamp dag 16 av 28: en tanke

Ska berätta mer om min dag senare men vill bara sticka in via mobilen här med en tanke som slår mig så ofta då jag ser olika kroppstyper (och själv har upplevt):

ju högre andel muskelmassa du har på kroppen desto högre andel fett kan du bära ovanpå och ändå se 'fit' ut.

Tvärtom gäller förstås också; bäst jag skriver ut det:

Ju lägre andel muskelmassa du bär på desto mer slapp och sladdrig kommer du se ut trots att du bantat ned ditt kroppsfett till riktigt låga nivåer.

Tål att sägas ofta.

4 kommentarer:

  1. Väl valda ord! Helt riktigt! Skinny och ripped är ju som sagt två vitt skilda ting!

    SvaraRadera
  2. yes.. la precis upp före/efterbilder på min blogg och trots att jag ligger på väldigt låg vikt så är jag inte alls sådär stenhård som jag vill vara.. men nu är det sommar så jag skiter av ytliga skäl att bygga, tar det i höst!

    SvaraRadera
  3. Så sant som det är sagt :)

    SvaraRadera