fredag 27 april 2012

Tips: Finish strong!

Tack och lov för lösa tishor då magen goes all ballong on me. Träningen gick bra igår, tre övningar för axlarna och två för maggen.

Här kommer ett fint tips för att krama ur det där allra sista på gymmet och komma hem som ett glatt rödansikte:

Ofta planerar jag att köra lite cardio efter mitt styrketräningspass, springa eller cykla en 20 minuter - men det blir sällan av. Jag är helt enkelt för trött och lat. Jag överväger ibland att gå på löpbandet men det känns som att jag lika gärna kan gå hem från gymmet då.

Men nu har jag börjat gå på löpbandet med hög lutning! I inte nödvändigtvis särskilt snabb takt. Vilken pulshöjare och ändå tycker jag inte det känns särskilt jobbigt då jag slipper röra kroppen i högt tempo. Try it!

7 kommentarer:

  1. På mitt gym säger dom att man inte ska köra cardio o styrka på samma pass. Det ska tydligen inte ge samma effekt utan motarbeta varandra.. Hur ser du på de?
    tack för en bra blogg. kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det e verkligen toppen att gå med lutningen. Är ju som att gå i ständig uppförsbacke ute och det vet man ju är pulshöjande, även om man är vältränad! Så bra!
    Själv brukar jag dock inte göra det hehe :P

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag gör det som uppvärmning! Full lutning och bara marschera på en kvart eller nåt. Man blir både varm och svettig och får kanske rumpa snabbare också?! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi, det vore nåt och det får man säkert också!
      Bra tips som uppvärming! Man blir garanterat varm! :)

      Radera
  4. Ja det är jättebra :) Jag avslutar alltid mina benpass med att gå på löpbandet med så mycket lutning det går, det är sjukt effektivt!

    Tycker om din blogg så himla mycket :)!

    SvaraRadera
  5. Brukar också köra det! Men i lite mer intervallform, tex maxlutning i tre min och sen plant tre min. Går lite snabbare rent mentalt då;) Men håller med, sedan är man en blöt pöl på golvet med noll krafter.

    SvaraRadera
  6. Precis vad jag gjorde imorse! Fast jag nöjde mig med bara det... =0)

    SvaraRadera