tisdag 3 april 2012

Kanota

Hm, är det bra träning att paddla kanot tror ni? Kajak har jag ju ägnat mig åt tidigare och sådana pass gjorde mig helt slut men en långtur med en vanlig kanadensare borde väl också kännas rejält i rygg- och armmuskler efteråt! Jag klurar på sommaraktiviteter förstår ni.


Man vet att man börjar bli gammal då man drömmer om friluftssemestrar ;-) Men jag tror jag är redo för en ny sorts somrar. Jag har degat i solstolen på all världens stränder, jag har slagit klackarna i Paris, New York, Barcelona, Berlin, rest många gånger om året och shoppat upp matkassan månader framåt. Det är gjort och jag har tishor som bevisart. Men nu; jag har två nya önskemål då jag reser:
  • Möjlighet till rörelse (jag säger inte regelrätt träning, inte nödvändigtvis, jag vill bara vara aktiv!)
  • Barnvänligt (behöver inte betyda bamseklubb men kotten ska inte behöva kompromissas)

Och då drömmer jag om att fjällvandra, att hyra en stuga vid kusten, att tälta på en ö, och att paddla kanot genom landet. Vore fint (och tidvis säkert pulshöjande!)

9 kommentarer:

  1. Pulshöjande eller inte så är kanot riktigt bra för både rygg och armar, vi gör de ibland på sommaren :-)

    Annars är de bara fantasin som sätter gränser - och barn. Kanske inte så uppskattat av honom att promenera upp och neri New York ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, fjällvandra är fantastiskt! Gick bara en dagstur i somras men nu till sommaren hoppas jag på att det blir några dagar iaf. Finns många fina leder inom inte alltför långt avstånd från min hemstad.

    SvaraRadera
  3. Cykelsemester med inslag av kanot och kortare vandringar?
    Den som ändå hade semester att planera in. Nackdelen med att vara egenföretagare med säsongsbetonade inriktningar. Men vem klagar! Jag älskar ju mina jobb! :)

    SvaraRadera
  4. Jomenellerhur!
    Jag är nog lika gammal som du! ;)

    Jag planerar att sova under bar himmel med barnen i sommar (eller kanske i vindskydd om det är mulet).

    Jag planerar även att spana in alla små berg här i bostadsområdet nu när värmen kommer och ser fram emot att få kånka upp barnen och spana ner mot vårt hus.

    Jag vill även skaffa cykelkärra så vi kan cykla till stranden istället för att åka buss (heeemska backar, så jag måste nog jobba upp konditionen och styrkan lite mer förstås).

    Och om vi har cykelkärra så är det ju även lätt att åka på cykelsemester med tält här i krokarna. Man måste ju inte åka långt för att byta miljö ;)

    Satsa du på att paddla lite kanot! Det låter kul! Och du lär ju bli trött efteråt, jo..

    SvaraRadera
  5. Kom och hyr hos oss på Gullholmen i Bohuslän, bättre ställe finns inte. Så kan vi träna tillsammans på altanen, till grannarnas stora nöje :-)

    SvaraRadera
  6. Kajak är alla gånge bättre än kanot. Tar mer och ger härligare friluftskänsla. det går att packa kajaker också, man måste bara vara lite smart kring vad man verkligen måste ha med! friluftssemester är så 2012!

    SvaraRadera
  7. Va härligt! Vi har också pratat om att fjällvandra i sommar. Kom också på att vi började bli gamla ;-). Har aldrig varit norrut i Sverige på sommaren. Det känns som att man har missat något.

    SvaraRadera
  8. Har också mest paddlat kajak men kanot är underbart! Låter som jättebra semestrar för kiddon också:)

    SvaraRadera
  9. Jag drömmer om att vandra. Kungsleden, hur häftigt hade inte det varit?

    SvaraRadera