tisdag 3 april 2012

Matgenialitet?

Hörni, varför tänkte jag inte på detta tidigare: lasagne gjord på de plattor som jag gör proteinpastan av! OMG.

Gjorde en vanlig (dock nyttigfierad) lasagnevariant till gäster och barn som kom på middag idag, ville inte använda dem som försökskaniner så har inte smakat än. Men den ser lovely ut. Gjorde en smakrik köttfärssås med rödvin i och varvade med lite bechamelsås (gjord på smör, mjölk och ngn msk dinkelmjöl), plattor och keso. Nyfiken på både smak och näringsvärde...!

8 kommentarer:

  1. Måste tipsa om denna lasagnen, den är lovely! :) http://vardagfest.blogspot.se/2012/03/lchf-lasagne.html

    SvaraRadera
  2. Det blir super bra! Aldrig mer "vanliga" lasagneplattor i detta huset! Funkar även toppen som wraps, till tacos eller vad man nu vill!:)

    SvaraRadera
  3. Har också provat göra lasange med proteinpastan som plattor och det blev faktiskt riktigt, riktigt gott :)

    SvaraRadera
  4. Ojoj här ligger man efter märker jag :-) Jag instämmer - galet gott ju!

    SvaraRadera
  5. Ojoj här ligger man efter märker jag :-) Jag instämmer - galet gott ju!

    SvaraRadera
  6. Personligen gillar jag inte ens lasagneplattorna särskilt mycket och har fastnat för alternativet med skivad aubergine istället. Ruskigt gott även det!

    SvaraRadera
  7. Mums! :) Lägger du upp recept sen?

    SvaraRadera