torsdag 19 april 2012

Inga ursäkter-crossfit idag


Tiden är knapp denna torsdag så dagens träning blir någon crossfit-WOD här hemma, utan redskap (googla no equipment wods så har ni gott om pass att kräkas av ;-)

Och här har ni en 22 sidor lång lista på kroppsviktsövningar - perfekt att ta med på resan!

Kanske får jag med mig Mr också (eller hur älskling?) på lite flåsflås-svettsvett-gnällgnäll. Pussar utlovas i pausen!

PS. Oh! Nu kom jag på en svinbra idé. Brukar utesluta pass med sprints i eftersom vi ju inte direkt kan lämna huset. Eftersom kottesöt ligger och sover. Men vad tror ni om en WOD där man liksom turas om, den ena står och kör burpees eller nåt medan den andra förslagsvis rusar ut och sprintar 100m på gatan utanför? Hur coolt. Bra idé Elbe.

4 kommentarer:

  1. SKa absolut testat! Som jag letat efter bra övningar till crossfit!!

    SvaraRadera
  2. Mysigt att träna med sin älskling! :)

    Bra idé med sprintsen på gatan! Här bor vi för långt upp för att det riktigt ska funka känns det som.
    Men man kan ju sprinta vid annat tillfälle annars ;) Jag gjorde min omgång sprints igår. Eller, tja, försökte. Jag var nog lite för trött och lite för hungrig för att få ut nåt riktigt bra av det hela. Nytt försök om några dagar!

    SvaraRadera
  3. Underbart! Tack :)

    SvaraRadera
  4. Absolut, det går skitbra. Våran Lowa e ju mer vild än tam så vi kör ofta den varianten - både inne på gymmet och ute. KUL :)

    SvaraRadera