söndag 22 april 2012

Höstsöndag

Imorse snodde jag med mig lilla J från en snuvig mamma och tog båda barnen i cykelvagnen till barngympan. Även om det var kallt och höstligt ute var det en skön promenad - friskt i luften och inte en själ ute (niosnåret), jag pinnade på så bra att jag fick ta av mig dunjackan och gå i bara jeansskjorta. Dagens vardagsmotion: check!

Då vi kom hem åkte kottegull i säng och jag var så där skönt trött och småfrusen. Därför fick det bli en mysig macklunch: äggröra och kaviar på Nystart bröd, varm choklad på mjölk, chokladprotein och en tesked kakao. Och så söndags-DN. Jag har hoppat i pyjamasbyxorna igen också. Purr!

I den stilen kommer nog eftermiddagen fortsätta, Mr som fått en skön sovmorgon tar nog ut kotten på äventyr, jag ska fylla på med kaffe, läsa era bloggar förstås och fundera på om det inte skulle sitta fint med lite träning faktiskt!

4 kommentarer:

  1. Låter som en härligt söndag! Ibland behöver man "bara vara" och ladda på batterierna!
    Vardagsmotionen är inte att förakta!

    Njut nu av resten av dagen!

    = )

    SvaraRadera
  2. Fin søndagsmys, Elbe:) Take care:))
    Siri

    SvaraRadera
  3. Åh, vad mysigt det låter! :)

    SvaraRadera