tisdag 24 april 2012

Lunchdags + matplaneringen

Sen lunch, typiskt mig att sitta och jobba och glömma bort mig... men jag har ätit mellis så det funkade.

Kikärtsbiffar, fetaost, selleri, babyspenat och omotiverat mycket koriander. Blir nog en klick vitlökskryddad kvarg också. Rester från igår.

Kan förresten meddela att vi börjat med matplaneringen nu, äntligen! Ikväll blir det en mustig köttgryta som Mr långkokade igår kväll, jag gick och tjuvsmakade hela tiden, mmm.

Vi har haft STOR hjälp av alla era menyer så tack för tips! Nu har vi handlat och planerat för veckan framåt och har en lös skiss för månaden. Bäst av allt - man får ju äta så mycket ny och spännande mat!

Tyvärr har jag inte tid att skriva ut våra menyer här, de flesta maträtter kräver recept och med det så blir det helt enkelt för mycket jobb för mig.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk upptäckt: blanda kvarg med fun light (måste vara smaken Appear) och krydda med kanel, vips så har du fått kvarg med smak av äppelkompot. Mums! Ska testa å köra lite osockrad mos och frysa den en stund kanske det blir en fin parfait?

    /Majsan

    SvaraRadera
  2. Kikärtsbiffar låter gott! Härligt att ha koll på matplaneringen också.

    SvaraRadera