torsdag 5 april 2012

Superdupersmoothie (stygga gröna förkylningbotaren)


Här hemma snörvlar vi ikapp alla tre efter inskolning på ny förskola. Så idag svängde jag ihop en smoothie med så mycket nyttigheter jag bara kunde för att mota snuvan väck. Härligt grön blev den också!

1 äpple (jag gillar Red delicious)
1/2 banan
1 näve (c:a 20 blad) babyspenat
1 bit ingefära motsvarande ett halv lillfinger i mängd
1 tsk kanel
0,5 tsk honung (jag tog agavehonung)
sojamjölk/mjölk/vatten
Proteinpulver funkar säkert också, jag skippade det idag

Mixa och njut av vitaminer, mineraler, antioxidanter, inflammationshämmare, antibakteriella ämnen, fibrer och cancerhämmare. Och nej - det smakar inte spenat (ärligt talat så har det en lustig ickesmak - gott men man kan inte riktigt identifiera innehållet!)

1 kommentar:

  1. Smartsmart!
    Själv gör jag dunderte. Alltså te. Som har dunderbra egenskaper.
    Ingefära som du såklart. Och sen lite peppar och lite gurkmeja. Och en skvätt grädde. Varmt och gott för min hals som var dum för ett tag sedan.
    Din smoothie låter iofs faktiskt ännu lite mumsigare än mitt te, men mitt te gjorde susen det med ;)

    Krya på er, snart är nog inskolningssjukorna över!
    Kram, ealina

    SvaraRadera