tisdag 24 april 2012

Listor är faktiskt tuffa.

Jamen det här gör jag ju nästan aldrig. Och ändå älskar jag att läsa andras. Vi kör!

Vad har du druckit idag? Två koppar kaffe, en kopp te, en smoothie och alldeles för lite vatten...

Vad var det senaste du åt? Äggmackor med kaviar på proteinbröd till frukost

Vad tränade du senast? Yoga, igår kväll

Vad ska du träna nästa gång? Kanske löpning idag hm...

Mest underskattade mat? Blomkål (underskattat av mig tidigare...)

Mest överskattade mat? Fullkornsprodukter

Så tycker jag att barn ska äta: Samma mat som föräldrarna/det som står på bordet. Sen tycker jag det är viktigt att veta att de inte dör av lite snabbmakaroner och fiskpinnar ibland :-)

Min inställning till piller och pulver är: Jag kan tänka mig att prova det mesta, inget olagligt förstås. Men det är klart det vore finfint om jag åt helt rent... men no stress med det!

Min respektive tränar: Mindre än vad jag skulle önska för hans hälsas skull; han har en fotskada i kombination med behov av lite spark i baken :) Men grymma gener till skillnad från mig så så fort han kommer igång så...

Sommar(tränings-)planer? Kanske första sommaren av regelbunden träning, så väl hemma som på semestern. Bunkrar upp med no excuse-pass! Inga träningsresor men det drömmer jag om att göra!

Sommarplaner för fem år sedan? Hm, då jag nog en periodare med störst intresse av att vara skitsmal, tippar på att jag inte tränade ett dyft den sommaren. Och planerna låt se, sommaren 2007 då hade jag inbokat en vecka på Sandhamn i skärgården och v.29 på Gotland. Inga hälsoresor direkt ehum :) Bryt, bryt - nu avslöjar jag för mycket om mitt gamla jag ;-)

Bolla vidare till tre andra träningsbloggar: Miah (Mot min smala lycka), Betty (StepUp 2 Fitness), Sara (Träningsglädje)

6 kommentarer:

  1. Åh! Jag älskar listor, både att skriva och att läsa! Och apropå det där med avslöja, det stod ännu en insändare i Fitness mag om dig. Att det vore spännande att veta mer om dig för att du är så hemlig på bloggen. Hur skulle du ställa dig till det? Att tala om vem som ligger bakom allt det fina som vi alla uppskattar så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va?? En till insändare i ett nytt nummer alltså? Jag måtte ha en hemlig beundrare på redaktionen... ska kika!

      Hm, tja angående att vara hemlig: Det är ju inte så mycket för er som jag knappt känner som det är viktigt att vara hemlig egentligen. Jag tänker mer att det skulle sprida sig i min värld. Så att till exempel den skulle komma på tal då jag går på jobbintervju, eller att personalen på kottens dagis läser, vore lite småjobbigt tror jag. Och så vill jag inte att alla här ska läsa min gamla blogg heller. Den var offentlig och den tog så attans mycket plats i mitt liv tyckte jag, mycket negativt.

      Men jag avslöjar mer och mer, funderar på att berätta för Mr's familj (han tycker att jag ska göra det och det börjar bli svårt att förklara varför det ligger budpaket som det står Elbe på här och där, varför min mobil plingar med mail en gång i minuten (kommentarer) och varför jag vill släcka ned min datorskärm varje gång de är på besök :)

      Radera
  2. Nej förbli mystik och lite hemlig! :)
    Nej men skämt åsido. Jag delar din syn och ditt tankesätt om att vara mer offentlig och öppen på bloggen. Ingen i min närhet har en aning och känner mig också rätt trött på att dra små vita lögner ibland och att hela tiden nitiskt logga ur mig från datorn så fort jag lämnar den. men å andra sidan, gillar att vara lite hemlig och liksom ifred. Har en annars väldigt snokande och nyfiken släkt. :)
    /en annan hemlis!

    SvaraRadera
  3. Tack Elbe för den tuffa listan, vet nu vad jag gör inatt :)
    Kul att läsa din!

    SvaraRadera
  4. Roligt med lista. Får jag svara på imorgon!

    SvaraRadera
  5. jag tycker det är kul att du är lite hemlig. det var jag också i början - sedan gick det utför. haha. tack för listan - ska fundera på några svar! :)

    SvaraRadera