måndag 23 april 2012

Proteinmjölk på flaska

Jepp (som du påpekade B) så har en av mina önskningar gått i uppfyllelse; mjölk med högre proteinvärde finns numera att köpa i butik (eller i alla fall från v. 19!) Jag fick hem ett par tetror i förra veckan och drack upp dem ganska direkt :)

Så stor är inte skillnaden: 1g extra protein/100g mjölk. Energiprocenten är 42% protein, 47% kolhydrater, 11% fett.

Då jag blandar egen proteinmjölk landar den på 65/30/5. Men likaväl är det ju praktiskt och god var den, särskilt blåbärsvarianten som jag åt med gröt! Osockrad också. Någon som vet om "naturlig blåbärsarom" är just vad det låter som?

Tummen upp för initiativet alltså.

10 kommentarer:

  1. Du skriver att du blandar egen proteinmjölk, hur gör du då?

    Sen vill jag också bara säga; vilken underbar blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej Elbe! Först vill jag tacka för en fantastisk blogg! Sen har jag en fråga.

    Jag har börjat läsa din blogg ganska nyligen men som jag förstog det eller som du skrev så har du lagt på dig både muskler och fett under din styrketräningsperiod och jag vet att jag läste nånstans att du inte skulle deffa direkt efter, att du var nöjd liksom med den formen. Jag undrar hur din kropp ser ut nu, om du fortfarande har lite mer fett än innan och framför allt kanske om du planerar nån ny formtoppning i sommar. Och om det vill jag säga snäääälla gör det för oss läsares skull =))) Alltså inte att du behöver men vore himla kul att köra tillsammans =) Stor kram Sanne

    SvaraRadera
  3. Ella: Blandar mjölk och pulver! T.ex 2 dl mjölk och 0,5 dl vaniljproteinpulver. Mums till gröt! Och.. tack så mycket :-)

    Sanne: Hehe, ska svara på den i ett inlägg tror jag :-) Tack iaf, kram!

    SvaraRadera
  4. arom= kemikalier. ALLTID! det "naturliga" är endast upplevelsen av blåbärssmak.

    K

    SvaraRadera
  5. K: Är du säker? Självklart är det ju bättre med riktiga blåbär men läs detta: http://www.aktavara.org/news.aspx?r_id=36885 det verkar ju som om det i alla fall utvinns ur blåbär om det heter naturlig arom.

    SvaraRadera
  6. Naturlig arom utvinns genom destillation läs här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Arom%C3%A4mne

    SvaraRadera
  7. vilken bra ide, de borde verkligen komma med mer liknande produkter! någon sorts fil/yoghurt på kvarg skulle ju vara fantastiskt, eller en skyr med mindre socker!

    älskar mjölk över allt annat och kunde dricka litrar om dagen förut, nu räknar jag kalorier vilket gör det ångestladdat och jobbigt :(

    SvaraRadera
  8. Är den laktosfri? Eftersom de har tillfört laktasenzym tänkte jag... :)

    SvaraRadera
  9. Kan bara dricka den med blåbär,eftersom jag inte riktigt tål laktos men den är super god!
    Finns nog ingen godare mjölk :)

    SvaraRadera