torsdag 12 april 2012

Gårdagens träning: Den lille hinderbana!

Näe, så mycket kunde jag inte göra med den där lilla hinderbanan, jag försökte gå handgång men det var svinkallt och blött och tungt, sen gjorde jag några negativa chins och sprang lite slalom, hoppade på stubbar och var mest rädd för att halka eftersom det regnade :-)

Men det blev ett bra pass ändå, ett sånt som ni säkert alla kört "jag gör lite ditt och datt och jobbiga övningar allt eftersom jag kommer på dem och när jag är helt slut så är jag färdig"-passet ;-)

Det blev:
Uppvärmningsjogg dit, 5 min
Ruscher, 5 st, jogga tillbaka, c:a 200m?
Armhävningar i lutning 3x10
Negativa chins (hoppa upp, sänk ned) typ ehum 3x4? ;-)
Utfall bakåt med lite rumpspänn i överläget 3x10 (de som ni ser mig göra, räcket var lite för högt dock)
Enbensknäböj 2x10/ben på samma räcke (vilket bra sätt att göra dem på om man inte riktigt orkar: att stå en bit upp så att det benet man inte har i kan sänkas rakt nedåt istället!)
Nedjogg hem 5 min

Mitt i övningen ramlar telefonen ned som ni ser, det blåste så mycket ;-)


4 kommentarer:

  1. Kul hinderbana och bra pass! Du kanske vill avsluta dagen med ett core test. Joina mig :)

    SvaraRadera
  2. Jag hittade också en hinderbana idag! Alldeles bakom dagis!! Gissa om jag ska testa... snart! :-) Bra jobbat i busvädret förresten!

    SvaraRadera
  3. Det där är läskigt likt "lekplatsen" vid min förra skola i min hemstad..! Lite sjukt om det är det och jag känner igen det på ett litet filmklipp! :)

    SvaraRadera
  4. StepUp: Would love to men snuvan är inte helt borta så kör varannan dag vila!

    Bodycomf: Yeah! Ser fram emot rapport.

    Erika: Då kanske det är där, men skvallra inte om var ;-)

    SvaraRadera