torsdag 19 april 2012

Pressfrukost: Barfotaskor, buggor, boots och butt protection...

Igår så tog jag som sagt med en vän (och hennes tvåmånadersbebis) på morgonmingel. Det är pressvecka i Stockholm denna vecka som ni kanske sett bland bloggarna och det är mycket kul som händer men jag tar det lite lagom och sållar. Bokade av en planerad presslunch igår och yogade istället. Jag är den jag är ;-)

Jag älskar croissanter. Frågor på den? Nej, jag vet inte hur man gör en nyttig variant...

På minglet fanns det en hel del sport- och träningskläder men den stora hypen var kring det då och där avslöjade samarbetet mellan Bugaboo (barnvagnstillverkare) och Mini Rodini (barnkläder). Vi har ju en Brio Go som ni kanske sett och även om jag gillar båda märkena så tror jag att detta snarare vore något för dig M? ;-)


Jag hade ett litet aha-moment då jag fick veta att Merell släppte barfotaskor - för barn. Jepp. That's clever. Är det några som man inte vill ska bana in ett felaktigt steg är det ju barnen. De behöver verkligen inte en massa stödfluffkollijox i skorna. Och så vore det ju lite coolt om jag och kotten sportade likadana skor...eller är jag knäpp nu? Det fanns en del fint i vuxenkollektionen också.


Funktionskläder en masse och fina Sorel-skor som flertalet mammavänner tar barnvagns-PW:s i (ni som inte har barn men planerar att skaffa det: be prepared för en helt ny avdelning i din garderob: "vara utomhus i timmar i kyla/snö/regn"-plaggen ; ) Utomhusträning håller ju på att vinna mitt hjärta allt mer också.


Många av de fina funktionskläderna kom från Pelle P, seglarmärket. De hade också ett par fina rosa shorts - med kevlar på rumpan! No excuses på den alltså om man kör lite ruff utomhusträning ;-)


Bland träningskläderna stod jag och nöp i Kari Traas grejer, en sport-BH med rolig spetskant gillade jag och deras butterfly-kollektion som innehöll flera sömlösa plagg. Det är ju så nedrans skönt, de där pieces-tightsen som både jag och Bodycomf tränar i är sömlösa, luv it. Dessutom tappar materialet inte färgen. Så jag blev extra glad då jag hittade en långärmad rosa Karitraa-tröja i goodiebagen, yey! Min träningsgarderob blev inte lika glad över ÄNNU mer pink...!

Till min glädje hade de också en hörna med skönhetsprodukter, jag kikade på flera från Lush. Gillar ni deras grejer? Jag gör det men har svårt för butikerna, tyvärr luktar det ju så oerhört starkt! Jag är rätt nyligen insnöad på hela den här natural beauty-svängen men så vitt jag kan se var det bra innehållsförteckningar på produkterna, fick med flera hem i goodie bagen som ska testas (ni vet att det är torsdag idag va, helgprepp deluxe ikväll!)

...och ja appropå goodie bagen, den var mycket generös. Kläder, skönhetsprodukter, livsmedel, teknik, inredning, you name it. Allt packat i en fin vattentät seglarryggsäck.

6 kommentarer:

  1. Ser ut som om det var en hel del att spana på! Kul!

    Och vilka fiffiga shorts med kevlar :)

    Jag håller med om att det "tar emot" att gå in i lushbutikerna. Mina barn klagar alltid på att "det luktar illa" när vi går för nära.. haha. Men det är ju en helt annan sak när man får smålukta lite på grejjerna en och en :) Vad fick du med deg för lushprodukter hem? Nån som har favorit-potential? Själv har jag (faktiskt) inte testat en enda av deras produkter! :O

    SvaraRadera
  2. Och, JA till barfotaskor till barn! Jag skulle vilja köpa fivefingers till mina, men det blir ju så dyyrt. Och de växer säkert ur dem efter bara halva säsongen.. Hehe.
    Blev Nike free till dem här så länge, tills jag hittat annat alternativ. Prinsessan sprang i mockasiner (såna där med strumpa och sula som man hittar i alla barnbutiker) häromdagen. Funkar med ;D

    SvaraRadera
  3. Super med barfotaskor till kidsen! Hade själv förmånen att testa några av Merells barfotaskor och de fick högt betyg av mig.

    Har förresten testat Zucchinipasta nu. Tack för tipset! :)

    SvaraRadera
  4. Toppeninlägg Elbe! Massa goodies. Croissant måste ju vara fett och vittmjöl-kungen av maträtter. Jag döör varje gång jag äter croissant. Inte så ofta tyvärr (eller tack och lov kanske;)) Merrelskorna måste bara motiveras för mannen. De växer ju så fort de där barnfötterna.

    Apropå mannen, hade gjort browniekaka igår efter ditt recept och var supersugen och pepp. De var så goda och detta säger jag till honom. Han tar en tugga och ger resten till mig. De var tydligen inte söta. Jag märkte ingenting, man vänjer sig mao vid att äta lite socker. Men det var ju bra för mig, jag fick allt för mig själv:) Mera recept Elbe!

    SvaraRadera
  5. Träningskläder i all ära, men jag fastnade för tygkassen med pantern. Mycket "I wantz" på den.

    SvaraRadera
  6. Var kan man hitta dessa sömlösa tights från Pieces måntro? :)

    SvaraRadera