måndag 30 april 2012

Ingefärsbrygd

Redan igår kände jag en kråka i halsen. Ja, jag är verkligen sjuk ofta [för att vara en hyfsat hälsosam person]... Men det har sina orsaker; jag har ett litet barn som nyss börjat på nytt dagis och dessutom blir definitionen av "sjuk" så mycket snävare då man är en tränande person. Lite halsont är kanske inget man stannar hemma från jobbet ifrån men väl träningen... i höstas efter många sjukor var jag supernoga med förebyggande åtgärder. Det är väl dags att gräva fram den där handspriten! Och använda den även på gymmet och på tunnelbanan...

Så länge dricker jag te med massor av riven ingefära i. Vi förvarar en skalad stump i plastfolie i frysen, bara att ta fram och riva ner där man önskar. Smart!

3 kommentarer:

  1. Samma här, många kråkor i halsen senaste halvåret - barn är verkligen små pestsmittade varelser ;-). Krya på dig och ha en härlig valborg!

    SvaraRadera
  2. Jag tvättar alltid händerna och har sen på handsprit efter jag varit på gymmet. Tycker det hjälper faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Måste testa med ingefära! Har förkylning på förkylning på förkylning annars.

    SvaraRadera