tisdag 3 april 2012

Springtjejerna!

Kära junkies, rookies och couchies! Jag har självklart inte glömt bort er, trots mitt stormiga liv pga förlusten av mamma. Jag har inte sprungit något nu, men jag är på G. I början undvek jag det för att jag inte ville vara ensam med tankarna... Det är konstigt, normalt är det så skönt och jag uträttar mentala underverk under springturerna. Ofta kommer jag på blogginlägg, nästan så att jag önskar jag körde med diktafon :)

Hoppas ni sprungit på som vanligt? Jag märkte i alla fall en stor skillnad med programmet, dels hur långt jag fixade springa mentalt (vad jag upplevde som "långt" blev allt längre) men också hur jag blev allt starkare av intervallerna. Coolt. Att köra efter ett program och ha koll på sina resultat is the shit.

Hur går det för er? Vädret har varit snöigt och kallt i många delar av landet men idag strålar solen, hoppas ni ska ut på en runda!

7 kommentarer:

  1. Jag har sprungit efter schemat, med vissa modifikationer, under hela mars och jag märker skillnad. Intervallträningen ger resultat och jag känner mig mer uthållig. Göteborgsvarvet under två timmar är målet och i söndags sprang jag 17 km runt 1.30. Det borde alltså gå.

    Jag kommer att fortsätta att springa efter schema hela april och ja, vi får se hur mycket jag utvecklas fram till 12 maj.

    Och vad gäller löpning och vara ensam med sina tankar förstår jag vad du menar. Jag har precis separerat och var rädd att löpningen skulle bli jobbig eftersom det är då jag tänker som mest. Och bäst. Men det har visat sig vara tvärtom, jag jobbar med tankar och känner mig tusen gånger starkare när jag kommer hem. Våga vara ensam med tankarna, ångesten. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har absolut blivit bättre tack vare schemat, men nu börjar jag tröttna... känner mig bara pressad. Och är rädd att bli besviken om jag inte lyckas uppfylla det som man ska göra =(

    SvaraRadera
  3. Jag är säkert hemmablind, men var hittar jag schemat? Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag springer enligt schemat. Det är så himla bra att ha ett program att följa. Gör så att jag inte springer för långt i början och får ont, men också att jag springer tillräckligt långt de dagar inspirationen är låg. Är så glad att jag hakade på din utmaning.

    Förstår dina tankar om tankar...
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Cilla: Wow, 17 på 1.30 är ju grymt! Tack för peppen, kram!!

    Anonym: Nej men usch... förstår vad du känner, jag är också lite smårädd ibland fast mest på ett pirrigt och braigt sätt. Du får göra om där tycker jag! Kan du inte köra samma veckoschema 2-3 veckor i rad så att du verkligen känner mer att du klarar det som står utan problem, snarare än att du precis har huvudet över ytan? Du kan ju prova i alla fall, du bestämmer ju reglerna. Eller skit i schemat, gå på yoga och känn dig stolt över den utveckling du nått hittills. Stor kram!!!

    Clara: Kolla etiketterna, under fokusperiod: löpning. Och scrolla ned!

    Anonym2: Mm det där känner jag igen, ibland behöver man peppas och ibland hejdas, hehe ;) Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej! jag följer schemat och oj vad det ger resultat! Sprang i söndags 3,5 km på runt 4.30 m/km! Jättebra för mig! Nu fr. må - ons ha rjag varit sjuk! Hur ska jag göra? bara hoppa på eller ta denna vecka en gång till? Förstår dina tankar helt! Brottas med jobbiga tankar efter förlossningen och träning och välmående har blivit min räddning! Nu försvinner min dåliga energi när jag tränar och euforin (?) som kommer efter träningen är läkande!

    kram!

    SvaraRadera
  7. 4.30/km?! Sjukt bra ju! Avis :))

    SvaraRadera